به سوی ظهور

مهدویت و امام زمان (عج)

به سوی ظهور

مهدویت و امام زمان (عج)

کتاب نهم ربیع‌الاول چرایی، چیستی و چگونگی

دوشنبه, ۲۳ دی ۱۳۹۲، ۰۳:۱۵ ب.ظ | بازدید: ۲۳۸۱ | دسته بندی: کتاب

معرفی کتاب؛

کتاب «نهم ربیع‌الاول، چرایی، چیستی و چگونگی؛ عهدی دوباره با امام زمان(ع)» نوشته حجت‌الاسلام محمد رضایی‌آدریانی از سوی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) و با همکاری مرکز تخصصی مهدویت، در 184 صفحه رقعی منتشر شده است.

کتاب نهم ربیع الاول؛ چرایی، چیستی و چگونگی


این کتاب از سه بخش تشکیل شده است:

بخش نخست با عنوان چرایی و مبنای عقلایی و دینی عید نهم ربیع الاول از 5 فصل آغاز بینی از نگاه فطری و دینی، عید آغازهای ملکوتی 14 معصوم، ستوه معنایی آغازهای زندگی معصوم، آغاز امامت امامان معصوم در تاریخ و معنای فلسفی تاریخی نهم ربیع الاول تشکیل شده است.


دومین بخش این کتاب، با عنوان چیستی و واقعیت تاریخی نهم ربیع الاول، شامل گاه شمار آغاز آخرین امامت، شخصیت شناسی امام مهدی(ع) درآستانه امامت، همه یاوران امام غایب در آغازین روزهای امامت، جغرافیای شیعه در آغاز امامت امام موعود و شیعه ایرانی از نخستین تا آخرین غدیر با چشم‌انداز آخرین آغاز، 5 فصل بخش دوم را شامل می‌شوند.


بخش سوم با عنوان آداب و فرهنگ عید ربیع الاول، شامل روز عید ولایت روز شادی و سرور، عید نهم ربیع الاول و شکر نعمت آن، فرهنگ جشن و شادی، جشن بیعت جشن استواری بر انتظار و بیعت در گذر تاریخ، عناوین 5 فصل این کتاب است.

همچنین کتاب دیگری از این نویسنده به نام "عطر میلاد" روانه بازار نشر شده است که داستان میلاد امام زمان(ع) را با زبانی شیوا و در 80 صفحه بیان می‌کند.

منبع: خبرگزاری شبستان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی