به سوی ظهور

مهدویت و امام زمان (عج)

به سوی ظهور

مهدویت و امام زمان (عج)

حسرت بزرگ مرحوم شیخ نخودکی / بهترین نیت برای اوراد و اذکار!

شنبه, ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۳:۴۴ ب.ظ | بازدید: ۱۹۵۹ | دسته بندی: مهدویت

 تجربه مهمّ مرحوم حاج شیخ حسنعلى اصفهانى؛

تاسف بزرگ مرحوم نخودکی

حاج شیخ حسنعلى نخودکی اصفهانى


در این مطلب، جریان مهمّى را از مرحوم حاج شیخ حسنعلى اصفهانى ‏که دلیل بر اهمیّت مسأله انتظار است نقل مى‏‌کنیم:


ایشان از دوران کودکى به عبادات و ریاضت‌‏هاى شرعى ‏اشتغال داشته و زحمات فراوان و طاقت ‏فرسایى را براى رسیدن ‏به اهداف بلند روحى و معنوى متحمّل شده بودند.


ایشان هر چه از اذکار و اوراد و ختومات و همچنین نمازها وآیات قرآنى را که در مدّت عمر خود از کودکى انجام داده بودند، یادداشت کرده و به خاطر متضمّن بودن آن نوشته بر اسرار و نکات‏ مهمّ، صلاح نمى‌دانستند که آن را در اختیار همگان قرار دهند. وبه این جهت آن را مخفى نگه داشته و پنهان مى‌‏نمودند.


مرحوم والد معظّم در ارتباط با آن نوشته‌ها مى‌فرمودند: مرحوم حاج شیخ حسنعلى اصفهانى در اواخر حیات خود آن ‏نوشته‏‌ها را به مرحوم آیة اللَّه حاج سیّد على رضوى دادند.

مقصود از نقل این جریان، نکته مهمّى است که آن را مرحوم‏ حاج شیخ حسنعلى اصفهانى در آخر آن کتاب مرقوم فرموده ‏بودند و باید درس مهمّى براى همه کسانى که در راه معنویّات و سیر وسلوک شرعى گام بر مى‌‏دارند، باشد.


آنچه ایشان در آخر کتاب خود نوشته بودند این نکته بود که:

«اى کاش این اذکار و اوراد و ختومات را در راه نزدیک شدن و تقرّب ‏به مولایم امام زمان (عجّل اللَّه تعالى له الفرج) انجام مى‌دادم.»


ببینید یک شخصیّت مهمّ که نام ایشان زبان‏زد خاصّ و عامّ ‏بوده و هست چگونه در آخر عمر اظهار تأسّف مى‌نماید و آرزو مى‏‌کند که اى کاش هدف خود را از انجام آن اعمال، تقرّب به ‏حضرت بقیّة اللَّه ارواحنا فداه قرار داده بود.


هیچ گونه تردیدى وجود ندارد که مرحوم حاج شیخ حسنعلى ‏اصفهانى داراى قدرت مهمّ  روحى بوده و از نیرو و قدرتى بسیار کم  نظیر در میان افراد و چهره‌هاى شناخته شده، بهره‌‏مند بوده است؛ با این همه، آرزو مى‌‏کند که کاش سعى و تلاش خود را در راه‏ تقرّب به امیر عالم هستى به کار مى‌‏برد، و بدست آوردن قدرت ‏تصرّف در افراد و بازگرداندن صحّت و سلامتى را به افراد مریض ‏و کارهایى دیگر از این قبیل را هدف خود قرار نمى‌‏داد.


بزرگ‏ترین درس براى انسان‏ها این است که در هر مسیرى که ‏مى‌‏پیمایند از تجربه‌‏هاى مردان بزرگ در آن راه، تجربه آموخته و از یک عمر تلاش و کوشش آن‏ها استفاده کرده و از معارفى که آنان‏ پس از سال‏‌هاى سال به دست آورده‌اند بهره‌مند شوند و به آخرین ‏تجربه‌‏ها و نتیجه‏‌هایى که آنان در مسیر طولانى حیات خود به آن ‏رسیده‌اند، کاملاً توجّه نموده و به آن عمل نمایند.


به این نکته توجّه کنید:

استفاده از تجربه‌هاى مهمّ مردان ‏بزرگ، ارزش حیات و نتیجه زندگى را صدها برابر افزایش‏ مى‏‌دهد. پس سعى کنید به آنچه مرحوم حاج شیخ حسنعلى ‏اصفهانى تجربه نموده و در نوشته خود متذکّر شده‌اند، عمل ‏نمایید و دعاها، زیارات و سایر عباداتى را که انجام مى‌‏دهید براى‏ تقرّب به پروردگار باشد تا به این وسیله به ساحت مقدّس امام عصر ارواحنا فداه تقرّب پیدا کنید و مقاصد کوچک و کم ‏ارزش را ترک کنید. این حقیقتى است که اگر به آن عمل کنید از حیات و زندگى خود کاملاً  نتیجه مى‌گیرید.


منبع: کتاب صحیفۀ مهدیّه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی