به سوی ظهور

مهدویت و امام زمان (عج)

به سوی ظهور

مهدویت و امام زمان (عج)

کلیپ های صوتی جامعه مهدوی (7)

دوشنبه, ۱۳ مرداد ۱۳۹۳، ۰۶:۰۲ ق.ظ | بازدید: ۲۶۷۶ | دسته بندی: کلیپ

جامعه مهدوی (7):


در جامعه مهدوی مردم به هم محبت دارند

جامعه مهدوی


دریافت کلیپ (حجم: 4.05MB)


متن کلیپ:


در جامعه آقا امام زمان(علیه السلام)، مژده‌ای که امام صادق(علیه اسلام) دادند می‌فرماید: «و یؤلّف به بین القلوب المختلفه» : امام زمان(ع) الفت ایجاد می‌کند بین دل‌های مختلف، بین آدم‌های گوناگون رفاقت برقرار می‌کند.

چه جوری؟ چه می‌شود که این‌گونه می‌شود؟

تا آنجا که می‌توانیم، در جامعه خودمان الان پیاده کنیم. تا آنجا که می‌توانیم، در جان خودمان پیدا کنیم.

آقا امام زمان(ع) چه تأثیری روی مردم می‌گذارند که مردم همه همدیگر را دوست می‌دارند، الفت بینشان برقرار می‌شود؟

محبت مگر چیز کمی است؟ بسیاری از بیماری‌های روحی و روانی ما، مربوط به کمبود محبت‌های ماست. اصلاً حال نداریم به همدیگر محبت کنیم. محبت نداریم که بخواهیم محبت کنیم. البته نمی‌خواهم زیاد منفی حرف بزنم، نه همان مقدار که نداریم.

چرا آن آقای دکتر متخصص اعصاب به من می‌فرماید که بیشترین مقدار قرص اعصاب را خانم‌های بین سن 30 تا 40 سال مصرف می‌کنند؟

برای اینکه یکی از آداب اسلامی را آقایان خیلی وقت‌ها رعایت نمی‌کنند. به خانماشان اعلام نمی‌کنند که من به شما علاقه دارم،

مثلاً به آقاهه می‌گی که شما مگه خانمت را دوست نداری؟

می‌گه: چرا.

می‌گی: پس چرا بهش نمی‌گویی؟

می‌گه: پس این همه دارم می‌دوم برای کی می‌دوم، این همه خرج کردم برای کی دارم خرج می‌کنم.

بابا درست، منتها خانم‌ها روحیه‌شان با آقایان فرق می‌کند، خانم‌ها باید این کلمه را بشنوند.

آقاهه اومد پیش امام صادق(ع) گفت: خانمم اذیت می‌کند. آقا فرمود: بهش می‌گی: من به تو علاقه دارم؟ گفت: نه. آقا فرمود بهش بگو تا اذیت نکنه. (1)

خیلی عجیبه ها! از اینجا شروع می‌شه بی‌مهری‌ها در رابطه زن و مرد. تا می‌رسه به بچه‌ها سرایت می‌کند. خیلی بده مردم یک جوری زندگی کنند که بچه‌‌هاشون کمبود محبت داشته باشند.

ببین کمبود محبت چه بلاهایی سر آدم میاره. جوان پاک و بی‌آلایش و بی غل و غش، ایمان به خدا داره، خیلی بچه باصفایی. از این طرف خیابان داره میره، یکی از اون طرف خیابان بهش لبخند می‌زند، این غش می‌کنه می‌افته زمین.

آقا تو چرا غش کردی، شاید اون تو فکر خودش بود لبخند زد، به تو نزد.

بعد دچار خیلی از گناه‌ها می‌شه، دچار خیلی از ارتباط‌ها می‌شه، دچار خیلی از تخیلات می‌شه، به سمت گناه هم نرود، دچار خیلی از حسرت‌ها و حسادت‌ها می‌شه.

چرا؟ چون کمبود محبت دارد.

کمبود محبت موجب می‌شه چکار کنه؟ دختر شما حجابش کمرنگ می‌شه.

- دخترم حجابت رو بگیر

- می‌ترسم مسخره‌ام کنم

- دختری که کمبود محبت نداره، می‌گه: خوب مسخره کنن، مسخرن که مسخره می‌کنن

حالا همه را هم نمی‌خواهم ارتباط بدم به کمبود محبت ولی 99 درصدش ارتباط داره

- می‌گه می‌خوام برم بیرون می‌خوام شیک باشم

- حالا چرا تو چشم مردم باید شیک باشی، برای خودت شیک باش

- نه می‌ترسم تحقیر بشم، می‌خواهم در دلشان بگویند: به به چه شخصیت والامقامی، توجه ما را جلب کرد، دل ما را برد

- آخه تو چه نیازی داری دل این‌ها را ببری؟

- می‌گه آخه دل مامان و بابا رو که نبردم

این جوری می‌شه

اونوقت عاطفه دزدی می‌شه، عاطفه که کم باشه، قیمت پیدا می‌کنه عاطفه، دزدی می‌شه، بازار سیاه پیدا می‌کنه، این رفاقت‌های دختر پسری عاطفه دزدیه دیگه.

کمبود محبت خیلی از اوقات، ناشی از این نیست که شما محبت نکنید، کافی است در خانواده بین بچه‌هات تبعیض قائل بشید، هر چی با محبت برخورد کنید باز هم کمبود محبت احساس خواهد شد. روزی ده بار قربون صدقه میری ولی چون با تبعیضه، این بازم احساس می‌کنه کمبود محبت داره.

اسلام نازنین و پرمحبت را ببینید، اسلام می‌فرماید: جلوی کسی، کسی را تعریف نکنید، اگر کسی را جلوی اون تعریف بکنی او را به قتل رسانده‌ای.

اومدن مسجد اون ولی نازنین خدا، آقا فرمودن ایشون کیه؟

گفت: ایشون آخر نماز خوان‌های مدینه است

فرمودن: صدات رو بیار پایین، می‌شنوه

گفت: آقا ما که حرف بدی نمی‌زنیم، بشنوه

حضرت فرمود: نه، کسی را نباید تعریف بکنیم جلویش.

اسلامی که می‌فرماید از کسی جلوی چشمش تعریف نکن، این اسلام می‌فرماید: هر کسی را دوست داشتی بهش بگو، بگو آقا من به شما علاقه دارم، از دم مغازه رفیقت داری رد می‌شی، سلام علیکم حال شما خوبه، من به شما علاقه دارم، بگو، بذار هیچ کس کمبود محبت نداشته باشه. (2)

من خوشحال شدم پسرم دخترم تو را دیدم

یک روایت می‌فرماید هر پدر و مادری خصوصاً پدر، پچه‌اش را هر دفعه‌ای که ببوسه، بابت هر یک بوسه‌ای که به بچه‌اش می‌زنه، خدا یک درجه در بهشت بهش می‌ده.

بابا چه اسلامی داریم ما به خدا !

مدل غلابی محبت این است که شما محبت نداشته باشی، بیای الکی به این و اون لبخند بزنی، هی الکی به این و اون قربون صدقه بری، هی الکی این و اون رو تحویل بگیری...

چرا لبخند می‌زنی اینقدر الکی؟

آدم با محبتی هستی، درسته و الا اگر داری الکی این کار را می‌کنی مکر است.

آقا مگه اسلام نمی‌فرماید بلخند بزن؟ بله، اسلام می‌فرماید لبخند صادقانه بزن، نه لبخند بزنی دیگران را به خودت جلب بکنی...

اینجوری لبخند نزنی برای جلب دیگران به خودت، محبت بکنیم برای اینکه به او محبت کنیم، لبخند بزن برای اینکه به او محبت کنی.

آقا شما می‌گی با بلخند آدم مخالفه؟ نه من کی گفتم مخالفه. لبخند خیلی چیز خوبیه. ولی غربی‌ها یک چیزی را یادگرفتن، من تو هر کشور خارجه رفتم خصوصاً کشورهای غربی، اولین حرفی که بهم زدن، می‌گن اینجا محبت مرده، ولی مشاءاله همه لبخند روی لباشونه!

لبخند خوبه اما دل با محبت بهتر از لبخنده. لبخند خالی بندی بعضی وقت‌ها کم کم ضرر هم به جا خواهد گذاشت. لبخند مشکلی را حل نمی‌کنه

الهی فدای اسلام بشم، که فرمود: اَلمُؤمِنُ بَشرُهُ فی وَجِهِهِ وَحُزنُهُ فی قَلبِهِ ؛ مؤمن همیشه بشاش است، همیشه لبخند رو است.

حساسیت بحث اینجاست ما علیه لبخند زدن صحبت نکردیم ولی شما جامعه‌ای که در آن الکی لبخند می‌زنند ولی دل‌ها با محبت نیست، گولش را نخور، ما دنبال اون جامعه‌ هم نیستیم دنبال قلب‌های واقعاً با محبتیم.

جامعه مهدوی چه جامعه‌ای است؟ جامعه‌ای است که همه آدم‌ها در آن اهل محبت هستند. به خدا قسم ماها اگر اهل محبت باشیم، دعا در حق همدیگر بکنیم بلاها کاهش پیدا می‌کند.

در جامعه مهدوی اینقدر مردم با همدیگر محبت دارند، اینقدر دست‌ گیری با همدیگر دارن، فقیر دیگر روی زمین باقی نمی‌ماند.

-اون وقت یک کسی می‌خواد به یه کسی مژده بده (روایت داریم) می‌دونی چی میگه؟ میگه فلانی یه مژده بهت بدم، باورم کنم جون خودم، قسم آیه، دوست دارم این مژده را بهت میدم،

-میگه تو رو خدا بگو، چی شده؟

-میگه میدونی من یه فقیر گیر آوردم دارم ماهیانه بهش پول بدم، اگه می‌خوای آدرس بدم؟

- میگه ای الهی دورت بگردم، دو ساله من دنبال یک مستمند می‌گردم، بهش صدقه بدم نمی‌تونم.

مردم فقیر پیدا می‌کنند به هم مژده می‌دن، لو نمی‌دن مستمندی رو که دارن خودوشون گرسنگیش رو برطرف می‌کنن ...

 

پی نوشت:

1-  رسول اکرم(ص): این گفتار مرد به همسرش که «من تو را دوست دارم‏» ، هرگز از قلب زن بیرون نمی‏رود.»

امام سجاد(ع) فرمودند: یکی از حقوق زن بر مرد این است که مرد، عشق خود را بر زبان وارد کند و باعث می‌شود پیوندشان محکم‌تر شود.

شخصی پیش امام صادق(ع) آمد و گفت: همسری دارم که خیلی مرا اذیت می‌کند. آقا فرمود :  به او می‌گویی دوستت دارم؟ گفت: خیر. فرمودند: بگو

2- روزی امام باقر(ع) و امام صادق(ع) با گروهی در مسجد نشسته بودند. کسی از کنار آنها رد می‌شد. یکی از اهل مجلس گفت: «من این شخص را دوست دارم». امام باقر(ع) فرمود: «اگر دوستش داری به او بگو و او را از دوستی و علاقه خود، آگاه کن. این کار، موجب دوام دوستی و تقویت پیوندها می شود».(بحارالأنوار، ج 74، ص 181)

نظرات  (۳)

خادم الشهداء ۱۳ مرداد ۹۳ ، ۰۹:۳۷
بسم الله الرحمن الرحیم
با پوستر /راه بهره بردن از جوانی
به روز هستیم 
منتظر حضورتان هستیم 
http://ammar-g.blog.ir/
یا علی

سیدعلی میرباباپور ۱۳ مرداد ۹۳ ، ۱۲:۲۶
سلام
با موضوع
( نقش اکبر هاشمی رفسنجانی در اغتشاشات سال 88)
بروزیم

سلام علیکم؛
ضمن عرض پوزش به دلیل وقفه پیش آمده برای تایید پیوندهای ارسالی به اطلاع شما می رسانیم ، مطلب شما در بخش پیوندهای ارسالی قرار گرفت.
با درج لوگو و یا بنر ما در سایتتان به مشهور شدن بخش پیوندهای ارسالی و همچنین مشهور تر شدن خودتان کمک کنید.
چشم براه مطالب خوب شما هستیم.

www.zohur313.com---zohur313.com@chmail.ir

در پناه حق باشید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی