به سوی ظهور

مهدویت و امام زمان (عج)

به سوی ظهور

مهدویت و امام زمان (عج)

قرآن برای معرفی افراد از چه روشی استفاده می‌کند؟

يكشنبه, ۱۹ مرداد ۱۳۹۳، ۰۸:۵۵ ق.ظ | بازدید: ۲۰۷۲ | دسته بندی: پرسش و پاسخ مهدوی

پرسش و پاسخ(18):

قرآن کریم برای معرفی افراد از چه روش‌هایی استفاده می‌کند؟

 پرسش و پاسخ مهدوی

دانلود کلیپ (حجم: 5MB)


قرآن کریم در جایگاه قانون اساسی، در موارد متعدد کلیات مسائل اسلامی را مطرح کرده است. و بیان بسیاری از حقایق را به خود پیامبر اکرم(ص) و جانشینان او واگذار کرده است. در آیه 44 سوره مبارکه نحل می‌فرماید: «وَ أَنزَلْنَا إِلَیْکَ الذِّکْرَ لِتُبَینِ‏َّ لِلنَّاسِ مَا نُزِّلَ إِلَیهِْمْ؛ قرآن را برای تو نازل کردیم تا آنچه را بر مردم نازل شده است برای آنان بیان کنی.» که نشان از تبیین مواردی است که انسان‌ها ‌خبر از آن ندارند.

خود خدای متعال در قرآن کریم برای معرفی افراد از روش‌های متعددی استفاده کرده است، مثلاً گاهی از طریق بردن «نام» افراد، این شیوه را اعمال می‌کند مانند سوره احزاب 40 که نام پیامبر اکرم را به صراحت می‌برد. گاهی با معرفی «عدد» افراد را معرفی می‌کند مانند آیه 12 سوره مبارکه مائده که می‌فرماید: «خدا از بنی‌اسرائیل پیمان گرفت و از آن‌ها 12 نقیب(سرپرست) برانگیختیم.» و همچنین گاهی با «صفت» افراد را معرفی می‌کند مثلاً در مورد پیامبر اکرم(ص) در سوره اعراف آیه 157 می‌فرماید: «الَّذِینَ یَتَّبِعُونَ الرَّسُولَ النَّبىِ‏َّ الْأُمِّىَّ الَّذِى یجَِدُونَهُ مَکْتُوبًا عِندَهُمْ فىِ التَّوْرَئةِ» در اینجا صفات پیامبر را معرفی می‌کند: «همانا که از فرستاده خدا پیامبر اُمی پیروی کنید پیامبری که صفاتش را در تورات و انجیلی که نزدشان می‌یابند، وجود دارد».

نظرات  (۱)

خادم الحسین بنی فاطمه ۱۹ مرداد ۹۳ ، ۰۹:۰۱
سلام علیکم
مجموعه خوبی را فراهم نموده اید بحمد لله
در پناه 14 معصوم موید باشید
التماس دعا
یاعلی
پاسخ:
سلام برادر
ممنون از لطف شما
محتاجیم به دعا
علی یارت

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی