به سوی ظهور

مهدویت و امام زمان (عج)

به سوی ظهور

مهدویت و امام زمان (عج)

چرا نام حضرت مهدی به صورت صریح در قرآن نیامده؟

سه شنبه, ۲۱ مرداد ۱۳۹۳، ۱۱:۱۹ ق.ظ | بازدید: ۲۱۵۴ | دسته بندی: پرسش و پاسخ مهدوی

پرسش و پاسخ(19):

با توجه به اینکه نام پیامبر گرامی اسلام در تورات ذکر شده، چرا نام حضرت مهدی(ع) به صورت صریح در قرآن نیامده است؟

پرسش و پاسخ مهدوی


دانلود کلیپ (حجم: 6MB)


در پاسخ باید بگوییم که غیر از وجود مقدس امام مهدی(ع)، ما موارد فراوان دیگری را هم داریم که در قرآن به صراحت از آن‌ها ذکری نشده است، این مورد اول.

نکته دوم، اینکه نام پیامبر با صراحت در تورات ذکر شده دلیل بر این نیست که نام امام مهدی(ع) هم در قرآن به صراحت بیان شود چون ممکن است همان‌طور که در آن‌جا مصلحت بر ذکر نام پیامبر گرامی اسلام بود، در این‌جا مصلحت بر عدم ذکر نام امام زمان(ع) در قرآن باشد.

نکته سوم اینکه اگر چه نام پیامبر در تورات ذکر شده اما با تصریح به نام پیامبر، مشکل دشمنان پیامبر حل نشد، یعنی با اینکه نام پیامبر ذکر شده ولی آن‌ها مخالفت خودشان را اعلام کردند. همین‌طور اگر نام امام زمان(ع) در قرآن هم ذکر شد باز مشکل اسلام ستیزان و کسانی که با امامان (علیهم اسلام) دشمنی داشتند مشکلشان حل نمی‌شد.

ما نمونه تاریخی داریم که بنی‌اسرائیل به صراحت مخالفت کردند با فرماندهی به نام طالوت که به صراحت نامش در تورات ذکر شده بود و به آن‌ها معرفی شده بود ولی آن‌ها قبول نکردند با این‌که خود خداوند اسم برده بود از فرماندهی به نام طالوت. این مسئله را در سوره بقره آیه 246 تا 252 می‌توانید مطالعه کنید.

بعضی از بزرگان در تحلیل جریان، فرموده‌اند که اگر نام امام زمان(ع) به صراحت بیان می‌شد انگیزه تحریف قرآن، بسیار بالا می‌رفت و این سند جاوید الهی مورد تحریف واقع می‌شد.

نکته آخر این‌که تنها راه بیان حقایق، تصریح به اسم نیست کما اینکه در سؤال قبل گفتیم. شیوه‌های متعددی وجود دارد که می‌تواند مسائل را مطرح کند، البته این صفاتی که ذکر می‌شود باید مشخص و مبین باشد، مانند جریان امام زمان(ع) که بحث حکومت جهانی، بحث عدل، امامت و ولایت در قرآن با اوصاف ذکر شده است. مثلاً در سوره انیباء آیه 105 و 106 و همین‌طور در سوره نور آیه 55 به بحث مهدویت پرداخته شده، منتها با اوصافی که برای آن حضرت و ویژگی‌هایی که مخصوص حکومت آن حضرت هست.

نظرات  (۳)

سلام علیکم.ممنون از حضورتون
با افتخار لینک شدید.یاعلی
پاسخ:
سلام
ممنون، شما هم در لیست پیوندهای ما قرار گرفتید.
مصطفی پناهی ۲۳ مرداد ۹۳ ، ۰۹:۲۵
باسلام،لطفا از سایت ما به آدرسmpnu.nahad.ir دیدن فرمایید
بسم الله الرحمن الرحیم

سلام علیکم؛
از اینکه در این مدت بصورت همیشگی تمامی مطالب خود را برای ما ارسال نموده اید متشکریم، متاسفانه در این مدت به دلیل مشکلاتی که به وجود آمده بود نتوانستم مطلبی ارسال کنم اما ان شاء الله از شنبه بصورت همیشگی سایت ظهور 313 بروزرسانی میشود و همینطور بنر وبسایت شما به مدت 3 ماه در بخش تبلیغات قرار میگیرد.
لطفا بنری در اندازه 60*468 را برای ما ارسال کنید.
لطفا تا شنبه بنر خود را برای ما ارسال کنید.
در صورتی که پیشنهاد و یا انتقادی بر عملکرد اینجانب دارید لطفا از طریق بخش تماس با ما و یا ارسال پیامک برای اینجانب ارسال کنید.
چشم به راه مطالب خوبتان هستیم
با تشکر

sms: 30001223313313
پاسخ:
سلام، ممنون از لطف شما، در حال طراحی بنر هستیم به محض آماده شدن برایتان ارسال خواهیم کرد. موفق باشید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی