به سوی ظهور

مهدویت و امام زمان (عج)

به سوی ظهور

مهدویت و امام زمان (عج)

چگونه می‌‌توان با امام زمان(عج) ارتباط برقرار کرد؟

دوشنبه, ۳۱ شهریور ۱۳۹۳، ۱۲:۱۶ ب.ظ | بازدید: ۲۵۱۳ | دسته بندی: پرسش و پاسخ مهدوی

پرسش و پاسخ(24):

چگونه می‌توانیم با حضرت ارتباط برقرار کنیم؟

پرسش و پاسخ مهدوی 


دانلود کلیپ (حجم: 6MB)


ارتباط با حضرت به دو شکل ممکن است:

1- ارتباط ظاهری و ملاقات کردن حضرت

2- ارتباط معنوی و از راه چشم دل

 

در باره ملاقات با حضرت باید گفت ملاقات با حضرت اگر چه شَرَف بزرگی است اما در زمان غیبت که اصل بر عدم دیدار حضرت توسط مردم است دلیلی بر اینکه ملاقات را توجیه کند نداریم. ضمن اینکه در بحث ملاقات تنها خواست ما شرط نیست بلکه این ملاقات مشروط بر این است که امام زمان(ع) در این ملاقات یک مصلحتی ببیند تا ملاقات صورت بگیرد.

پس چه بهتر است که ما به جای اصرار بر ملاقات، تمام هم و غم و تلاش‌مان را بر این بگذاریم که رضایت حضرت را کسب کنیم و وظایف خودمان را در مقابل آن امام عزیز انجام دهیم.

در آیه 200 سوره مبارکه آل عمران خداوند می‌فرماید: «یَأَیُّهَا الَّذِینَ ءَامَنُواْ اصْبرُِواْ وَ صَابِرُواْ وَ رَابِطُواْ وَ اتَّقُواْ اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُون» ؛ ای کسانی که ایمان آورده‌اید! صبر پیشه کنید و همدیگر را به صبر دعوت کنید و خدا ترس باشید شاید که رستگار شوید.

امام باقر(ع) در تفسیر این آیه فرموده‌اند: صبر پیشه کنید در ادای فرائض و تکالیف الهی، همدیگر را به صبر دعوت کنید در برابر دشمنان‌تان و با امام‌تان رابطه برقرار کنید (مرابطه داشته باشید) و تقوای الهی را هم پیشه کنید ان‌شاءالله که رستگار می‌شوید.

معلوم است که ارتباط ما در زمان غیبت با امام زمان(ع) از طریق ارتباط معنوی هست و با این ارتباط هست که انسان می‌تواند بر تعهد و پیمان خود با امام زمان پایدار باشد و در راه اهداف امام زمان(ع) قدم بگذارد و مواظب باشد که انحراف عقیدتی و رفتاری در زندگی پیدا نکند.

نظرات  (۲)

سلام علیکم؛
مطلب شما در بخش پیوندهای ارسالی قرار گرفت.
با درج لوگو و یا بنر ما در سایتتان به مشهور شدن بخش پیوندهای ارسالی و همچنین مشهور تر شدن خودتان کمک کنید.
چشم براه مطالب خوب شما هستیم.

امام علی (علیه‌السّلام): نماز را در وقت مقرّرش بخوان و به دلیل بیکار بودن، آن را جلو نینداز، و به دلیل اشتغال به کاری، آن را به تأخیر نیفکن و بدان که همه کارهایت تابع نماز توست.

www.zohur313.com---zohur313.com@chmail.ir

در پناه حق باشید.
یافارس الحجاز ادرکنی یااباصالح ادرکنی یااباالقاسم ادرکنی ولاتدعنی فانی عاجز ذلیل الغوث الغوث الغوث العجل العجل العجل
خیلی التماس دعادارم چندین بار براشون عریضه نوشتم ازمشکلی که مرا درمانده نموده است وراه چاره را برمن بسته است. در رودکارون ودر مرقد علی بن مهزیار اهوازی از یاران قائم انداخته ام.من ازحاجاتم نیات خیری داشته ام. برام دعاکنید
وبلاگتون عالیه موفق باشید
پاسخ:
سلام علیکم
مولایمان نیاز به عریضه نوشتن ندارد! زیرا عالم هستی در قبضه وجود حضرت(عج) است.
نیت همه از حاجاتشان خیر است اما قرار هم نیست که هر کجا نیت ما خیر بود حاجاتمان برآورده شود، بلکه اگر به مصلحت‌مان بود برآورده خواهد شد. به وظیفه خود عمل کنید و تسلیم مقدرات الهی باشید. حکمت برآورده نشدن بعضی از حاجات ما، آزمایش میزان بندگی و تسلیم بودن ماست.
ان‌شاءالله به حق حضرت مهدی(عج) هر چه خیر است در مورد شما پیش آید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی