به سوی ظهور

مهدویت و امام زمان (عج)

به سوی ظهور

مهدویت و امام زمان (عج)

دعا برای ظهور امام عصر(عج) در عید قربان

يكشنبه, ۱۳ مهر ۱۳۹۳، ۱۱:۱۰ ق.ظ | بازدید: ۲۳۶۳ | دسته بندی: مناسبت‌ها

دعا برای ظهور امام عصر(عج) در عید قربان

عید قربان

مکیال المکارم فى فوائد الدعاء للقائم یکى از کتاب‌هاى ارزشمند شیعه، نوشته آیت اللّه سیدمحمدتقى موسوى اصفهانى(1348 ـ 1301ق) است که به قصد اداء حق حضرت بقیة اللّه(عج) که حقش بر گردن ما افزون تر از همه مردم است، احسانش بیشتر و بهتر از همه شامل حال خلق مى‌شود و نعمت‌ها و منت‌ها بر ما دارد، به رشته تحریر درآمده است.
اصل کتاب به زبان عربى است و مؤلف در مقدمه مى‌نویسد:
چون ما نمی‌توانیم حقوق آن حضرت(ع) را ادا نماییم و شکر وجود و فیوضاتش را آن طور که شایسته است، بجا آوریم بر ما واجب است آن مقدار از اداى حقوق آن حضرت را که از دستمان ساخته است، انجام دهیم. . . بهترین امور در زمان غیبت آن حضرت(عج)، انتظار فرج آن بزرگوار و دعا براى تعجیل فرج او و اهتمام به آنچه مایه خشنودى آن جناب و مقرب شدن در آستان اوست، می‌باشد. 

عید قربان
از امام صادق(ع) روایت شده که: هیچ روز عید فطر و اضحی (قربان) نیست مگر اینکه اندوهی برای امامان تجدید می‌گردد چون که حق خود را در دست غصب کنندگان می‌بینند.
می‌گویم بنابراین شایسته است که مؤمن برای ظهور مولایش الحاح و اصرار داشته باشد و او را در جهت برطرف شدن اندوه امامان خود یاری نماید.
اما دعایی که هنگام بیرون رفتن به سوی نماز عید وارده شده آن است که در کتاب اقبال به سند خود از ابوحمزه ثمالی از حضرت امام باقر(ع) آورده که فرمود:
بار خدایا هر کس در چنین روزی مهیا و یا آماده شد با خود را مستعد کرد برای ورود بر مخلوقی به امید بخشش و جایزه و عطاهای او پس ای آقای من توجه و ورود و آمادگی و انتظارم به امید بخشش‌ها و جایزه‌ها و عنایت‌های تو است.
خداوندا بر محمد بنده و فرستاده است درود فرست و ای پروردگار بر امامان مؤمنین حسن و حسین و علی و محمد و جعفر و موسی و علی و محمد و علی و حسن و صاحب الزمان درود فرست، خدایا فتحی به آسانی برایش قرار ده و او را با عزت پیروز گردان.
بار خدایا به او دین و سنت رسولت را آشکار ساز تا دیگر چیزی از حق را از بیم احدی از خلق پنهان ننماید خداوندا ما به سویت زاری می‌کنیم در جهت خواهش دولتی گرامی که در آن اسلام و اهل آن را عزیز گردانی و به آن نفاق و اهل آن را خوار سازی و ما را در آن دولت از دعوت گنندگان به سوی طاعتت و راهبران به سمت راهت قرار دهی و به آن گرامیداشت دنیا و آخرت را به ما روزی فرمایی خداوندا آنچه از حق ندانسته‌ایم به ما بشناسان و به آنچه از آن قصور داشته‌ایم برسان.
و برای آن حضرت دعا و بر دشمنانش نفرین کن و حاجتت را بخواه و آخرین سخنت این باشد که: خدایا دعای ما را به اجابت برسان خدا یا ما را از کسانی قرار ده که در این روز مورد یادآوری قرار گرفته‌اند و به یادشان آمد.

نظرات  (۲)

سلام علیکم؛
مطلب شما در بخش پیوندهای ارسالی قرار گرفت.
با درج لوگو و یا بنر ما در سایتتان به مشهور شدن بخش پیوندهای ارسالی و همچنین مشهور تر شدن خودتان کمک کنید.
چشم براه مطالب خوب شما هستیم.

www.zohur313.com---zohur313.com@chmail.ir

در پناه حق باشید.
مدیر وب سایت محبان مهدی ۱۹ مهر ۹۳ ، ۱۱:۴۳
سلام و عرض ارادت
بسیار خوشحال شدم که خداوند توفیق آشنائی با حضرتعالی را نصیب من فرمود

سایت شما لینک محبان حضرت مهدی (عج) گردید، إن شاءالله رهروی راه شهداء وامام شهداء ومقام عظمای ولایت امام خامنه ای باشیم
وب شماهم باافتخار دردایرکتوری محبان مهدی (عج) درردیف 470 لینک شد آدرس لینک شما بزرگوار

http://mohebaan.ir/page/link5
پاسخ:
سلام علیکم
ممنون از لطف شما.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی