به سوی ظهور

مهدویت و امام زمان (عج)

به سوی ظهور

مهدویت و امام زمان (عج)

دانلود کتاب "عاشورا مکتب انتظار"

دوشنبه, ۱۲ آبان ۱۳۹۳، ۰۱:۰۷ ب.ظ | بازدید: ۳۷۷۵ | دسته بندی: کتاب

معرفی و دانلود کتاب

نگاهی تحلیلی به عاشورا از پنجره انتظار در "عاشورا مکتب انتظار"

کتاب عاشورا مکتب انتظار

نویسنده در کتاب"عاشورا مکتب انتظار"  با بیان اینکه عاشورا را می توان از ابعاد و زوایای مختلف دید و بررسی نمود، با نگاه تحلیلی عاشورا را احیا گر دین معرفی کرده و آن را از پنجره انتظار بررسی می کند چنانکه به جلوه های انتظار عاشورا پرداخته و تفاوت ظهور حضرت مهدی و عاشورا و در ادامه به تکلیف ما در برابر آن می‌پردازد.


دریافت کتاب


در این کتاب از پنجره انتظار به حماسه شکوهمند عاشورا نگریسته شده و برخی جلوه های انتظار را در واقعه کربلا مرور شده است و همگان را به دعا برای تعجیل فرج امام زمان(ع) تشویق و توصیه نموده است.

 نویسنده براساس حدیث شریف نبوی؛ "مَنْ مَاتَ وَ لَمْ یَعْرِفْ إِمَامَ زَمَانِهِ مَاتَ مِیتَةً جَاهِلِیَّةً" به بحث در مورد واقعه قیام امام حسین(ع)، ماجرای عاشورا و اهمیت معرفت امام عصر(ع) پرداخته است.

نویسنده در بیان وضعیت مردمان واقعه عاشورا، آنها را به دو دسته تقسیم شده اند: کسانی که حجت خدا را شناخته و به دعوت او لبیک گفتند، در جبهه حق قرار گرفتند و گروه دوم با عدم پذیرش ولایت حجت خدا از یاری امام زمانشان سر باز زدند- عده ای به دنیای خود مشغول شدند و گروهی در مقایل امام شمشیر کشیدند هر چند که اهل نماز و روزه و حج و عبادات بودند.

همچنین متذکر این موضوع شده است که امروز ما باید ندای "هَلْ مِنْ نَاصِرٍ یَنْصُرُنِی" را لبیک گفته و یکی از مهمترین مصادیق یاری امام زمان(عج) یعنی عزاداری و گریه بر امام حسین(ع) و دعا برای تعجیل فرج آن حضرت را به انجام رسانیم.

این کتاب در پنج بخش با عناوینی چون؛ "آغاز کلام"، "عاشورا، احیاگر دین"، "عاشورا و جلوه های انتظار"، "شباهت ها و پیوندها میان عاشورا و ظهور" و "تکلیف ما"، ضرورت و اهمیت ظهور امام زمان(عج) را تشریح کرده است.

در بخشی از کتاب آمده است: شیعه واقعی از یک سو، سوگوار عاشورا است و هر صبح و شام همچون صاحب عزای کربلا بر مصیبت غریب نینوا می گرید و از سوی دیگر نیز به توصیه موالیان خویش هر شامگاه در انتظار فرا رسیدن امر ظهور قائم آل محمد(ع) است.

از منابع مورد استناد مؤلف در تدوین این اثر می توان به صحیفه مهدیه، بحارالانوار، کمال الدین، البرهان، مناقب ابن شهرآشوب، امالی شیخ صدوق، عبقری الحسان، شیفتگان حضرت مهدی(ع) و ترجمه مکیال المکارم اشاره کرد.

شایان ذکر است، "عاشورا مکتب انتظار" نوشته دکتر علی هراتیان با بهای هفت هزار ریال، در سال 1389 ازسوی انتشارات سبط النبی روانه بازار نشر شد.

نگاهی تحلیلی به عاشورا از پنجره انتظار در "عاشورا مکتب انتظار"

نظرات  (۱)

سلام علیکم؛
مطلب شما در بخش پیوندهای ارسالی قرار گرفت.
با درج لوگو و یا بنر ما در سایتتان به مشهور شدن بخش پیوندهای ارسالی و همچنین مشهور تر شدن خودتان کمک کنید.
چشم براه مطالب خوب شما هستیم.

www.zohur313.com---zohur313.com@chmail.ir

در پناه حق باشید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی