به سوی ظهور

مهدویت و امام زمان (عج)

به سوی ظهور

مهدویت و امام زمان (عج)

اربعین ، میعادگاه سپاه امام عصر(عج) در هنگام ظهور

جمعه, ۲۱ آذر ۱۳۹۳، ۰۵:۳۶ ب.ظ | بازدید: ۳۴۲۲ | دسته بندی: مهدویت

اربعین ، میعادگاه سپاه امام عصر(عج) در هنگام ظهور

تدبیر الهی اربعین، زمینه ساز پیروزی

اربعین

امدادهای الهی در هنگام ظهور، نقش ویژه‌ای در پیروزی جبهه حق خواهد داشت، برخی از این امدادها بصورت آنی در کوران تحولات ظهور نازل می‌گردد اما برخی از آنها قرنهاست که در طول زمان جریان داشته و در آستانه ظهور تشدید خواهد شد، حضور میلیونی عزاداران حسینی در اربعین سالار شهیدان را می‌توان از نصرتهای الهی برشمرد که فراگیر شدن خیره کننده آن در طی سالهای جاری بشارت بزرگ نزدیکی ظهور را در خود دارد. کربلا در میانه راه کعبه و بیت المقدس است و این یعنی از عاشورای ظهور تا اربعین حسینی و از اربعین تا نماز عشق در قدس شریف فاصله‌ای نیست.

 

امام خامنه‌ای (مدظله):

"آمدن اهل‌بیت حسین‌بن علی(ع) به سرزمین کربلا، فقط برای این نبود که دلی خالی کنند یا تجدید عهدی بکنند؛ آنچنان که گاهی بر زبان‌ها جاری می‌شود. مسأله از این بسیار بالاتر بود. نمی‌شود کارهای شخصیتی مثل امام سجاد(ع) یا مثل زینب کبری(س) را بر همین مسائل عادی رایج ظاهری حمل کرد، باید در کارها و تصمیمات شخصیت‌هایی به این عظمت در جست‌وجوی رازهای بزرگتر بود....

به شیعیان یاد دادند اینجا محل اجتماع شماست؛ اینجا میعاد بزرگی است که با جمع شدن در این میعاد، هدف جامعۀ شیعی و هدف بزرگ اسلامی جامعۀ مسلمین را باید به یاد هم بیاورید. تشکیل نظام اسلامی و تلاش در راه آن حتی در حد شهادت، آن هم با آن وضع! این چیزی است که باید از یاد مسلمانان نمی‌رفت و خاطرۀ آن برای همیشه زنده می‌ماند. آمدن خاندان پیغمبر، امام سجاد(ع) و زینب کبری(س) به کربلا در اربعین به این مقصود بود."

نمازجمعه تهران 1366/7/24

 

امام عصر(عج) بنا بر اعتقاد اکثر محققین و نص صریح روایات در عاشورای سال ظهور، قیام جهانی خود را در کنار خانه کعبه با ندایی فراگیر آغاز خواهد کرد:

1. اَلا یا اَهلَ العالَم اَنَا الاِمام القائِم.

2. اَلا یا اَهلَ العالَم اَنَا الصَّمصامُ المُنتَقِم.

3. اَلا یا اَهلَ العالَم اِنَّ جَدِی الحُسَین قَتَلُوهُ عَطشاناً.

4. الا یا اَهلَ العالَم اِنَّ جَدِی الحُسَین طَرَحُوهُ عُریاناً.

5. اَلا یا اَهلَ العالَم اِنَّ جَدِی الحُسَین سَحَقُوهُ عُدواناً. (الزام الناصب ، ج 2 ، ص 282)

آگاه باشید ای جهانیان که منم امام قائم، آگاه باشید ای اهل عالم که منم شمشیر انتقام گیرنده، بیدار باشید ای اهل جهان که جدّ من حسین را تشنه کام کشتند، ای اهل عالم، جدّ من حسین را روی خاک افکندند، آگاه باشید ای جهانیان که حق جدّ من حسین را از روی کینه توزی پایمال کردند.

پس از علنی شدن قیام و آشکار شدن 313 یار وفادار آن حضرت در مکه در روز عاشورا و روزهای پس از آن و احتمالاً درگیریهایی که آن حضرت با حکومت پریشان و متزلزل عربستان برای گشودن راه قیام و تسلط بر حجاز خواهند داشت و توقفی که آن حضرت برای پیوستن یاران خود از سرزمین های اطراف چون بحرین و یمن و ... به قیام از سوی دیگر خواهد داشت و همچنین حرکت سریع سپاه حضرت بنا بر روایات که در طی چند ماه بر سراسر کشورهای اسلامی تسلط پیدا خواهد کرد ، چنین به نظر می رسد که به احتمال قوی در ماه دوم پس از قیام و در ماه صفر و حوالی اربعین می توان انتظار داشت که رهبری قیام و بدنه اصلی آن خود را به تجمع بسیار عظیم عاشقان و عزاداران حسینی در کربلای معلی برساند ، چنانکه استفاده از پتانسیل عظیم تجمع دهها میلیونی در مراسم اربعین در جهت معرفی قیام از یکسو و تشکیل سپاهی بزرگ برای حرکت به سمت شام و بیت المقدس ، در کوران فتنه های بزرگ دشمنان، ضروری به نظر می‌رسد.

پس با توجه به قرائن روایی می‌توان انتظار داشت که در اربعین سال ظهور وجود مقدس امام عصر(عج) به همراه سپاه خود در مراسم نورانی اربعین حضور داشته و مقدمات حرکت تاریخی به سمت بیت المقدس و نبرد نهایی را فراهم خواهد کرد به بیان دیگر در اربعین سید و سالار شهیدان که شور و شعور حسینی در اوج بوده و زمینه‌های جهاد فراهم است، با پیوستن میلیون‌ها نفر، سپاه بزرگ امام مهدی(عج) صورت نهایی خود را گرفته و برای نبرد سرنوشت ساز بیت المقدس حرکت خواهد کرد.

 

در واقع می‌توان گفت تقارن مراسم اربعین حسینی با هفته های آغازین قیام جهانی حضرت و فراهم شدن فرصت حضور در جمع ده‌ها میلیونی مسلمانان آن هم در روزهای پرفتنه و غبارآلود اوائل قیام حضرت، امدادی الهی و تدبیری غیبی برای یاری و نصرت و زمینه‌ساز فتح و پیروزی می‌باشد که مقدمه آن از قرنها قبل و با بیانات مبارک ائمه اطهار(ع) فراهم گردیده است.

 

سپاه عشق ، عاشورا در کعبه ، اربعین در کربلا

و از هم اینک می‌توان انتظار داشت که دشمنان با پیش بینی این حقیقت، در اربعین بعد از ظهور در آستانه حرکت اقیانوس جمعیت به میعادگاه عزاداران حسینی، شدیدتر از سال‌های جاری و همچون محاصره سال 61 هجری، اقدام به ممانعت و حملات به عزاداران اربعین خواهند کرد تا به خیال خود زمینه های فرصت عظیم اربعین برای قیام مهدوی را از بین ببرند، و از رسیدن سپاه امام(ع) به کربلا جلوگیری کنند، اما زهی خیال باطل، زمزمه های حضور امام زمان(عج) در مراسم اربعین کافیست تا قیامتی در دشت نینوا برپا شود و با اولین تجمع عظیم سپاهیان امام مهدی(عج)، رعب و وحشت، وجود دشمنان را فراگیرد، رعبی که از وعده های الهی برای یاری آخرین حجت خویش است.

حال با این مقدمه مهم می‌توان برخی از اسرار ظاهری توصیه و تأکید بسیار بر بزرگداشت اربعین حسینی در بیانات ائمه اطهار(ع) را درک کرد تا جایی که معصوم(ع) زیارت اربعین را از نشانه‌های مؤمن برمی‌شمرد و اولیاء الله به بزرگداشت اربعین و حضور در آن سرزمین مقدس مخصوصا با پای پیاده از دیرباز اهتمام وی‍ژه ای داشته اند (البته این مسئله مطمئناً اسرار باطنی مهمی نیز دارد که

تنها ، اهلش قادر به درک آن می‌باشند)

 

از سوی دیگر رونق گرفتن شگفت انگیز مراسم اربعین در طی سالهای جاری و حضور ده‌ها میلیونی عاشقان حسینی از سراسر جهان که موجب حیرت جهانیان شده است، بشارتهای بزرگی در خود دارد، بشارت فراهم شدن سپاه بزرگ اسلام برای یاری آخرین حجت حق، بشارت باز شدن راه قدس که از کربلا می‌گذرد، بشارت فراگیر شدن نام و یاد حسین(ع) که امام عصر(عج) در هنگام ظهور خود را با این نام معرفی می‌کند و ...

آیا رهسپار شدن عاشقانه بزرگ و کوچک، زن و مرد، پیر و جوان به سوی قبله دلها و عظمت بی‌نظیر عزاداری سالار شهیدان نویدبخش در راه بودن منتقم خون حسین(ع) نیست؟

 

آیا این پیاده روی‌های میلیونی اربعین تمرین حضور در ظهور و بشارت بخش بسیار نزدیک بودن آن نیست؟

آیا این حضور بی نظیر اربعین در کربلا بشارت بخش بسیار نزدیک بودن آغاز حرکت سپاهیان عشق از عاشورای کعبه نیست؟

یقیناً جهان بزودی زود با چشمانی حیرت زده جمال نورانی طالب خون کربلا را در میان اقیانوس عزادارن حسینی مشاهده خواهد کرد، سیمایی ملکوتی که بعد از نوحه خوانی در رثای جد مظلوم خویش برای ریشه کن کردن ظلم و فتنه در جهان و حرکت به سمت بیت المقدس از مسلمانان یاری خواهد خواست.

و چه زیبا فرمود امام عاشقان خمینی کبیر:

 

راه قدس از کربلا می گذرد!

آری اقیانوس عزاداران حسینی اربعین راه قدس را گشوده است و بزودی دروازه خیبر با دستان مبارک علی گشوده خواهد شد.

نظرات  (۲)

معبرسایبری عمار ۲۱ آذر ۹۳ ، ۲۱:۴۷

سلام علیکم

مطلب جدید معبرسایبری عمار
http://www.ammarsayberi.blogfa.com/post/27
یامهدی

سلام...وب بسیار زیبایی داری...خوشحال میشم به منم سر بزنی و با هم تبادل لینک داشته باشیم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی