به سوی ظهور

مهدویت و امام زمان (عج)

به سوی ظهور

مهدویت و امام زمان (عج)

چرا باید برای سلامتی امام زمان(عج) دعا کرد؟

دوشنبه, ۲۴ آذر ۱۳۹۳، ۰۸:۵۸ ب.ظ | بازدید: ۳۰۱۱ | دسته بندی: پرسش و پاسخ مهدوی

پرسش و پاسخ(27): 

دلیل دعا کردن برای سلامتی امام عصر(ع) چیست در حالی که خداوند اراده کرده آن حضرت زنده و سلامت باشد؟

پرسش و پاسخ مهدوی


دانلود کلیپ
 (حجم: 8MB)


درباره تأثیر دعا از دو زاویه می‌توانیم نگاه کنیم و بحث کنیم: یکی تأثیر دعا درباره خود امام(ع) و یکی هم تأثیر دعا درباره دعا کننده.

از نگاه اول دعا در سلامتی حضرت مؤثر است چرا که آن حضرت یک انسان است و به خاطر اینکه در این عالم زندگی می‌کند تحت تأثیر آفات و بلایای این دنیا هم قرار می‌گیرد بنابراین امکان دارد حضرت مریض شود.

همانطور که دعا کردن در سلامتی مؤثر است، در بهبودی بیماری مؤثر است، دعا کردن در جلوگیری از رسیدن بلا و آفت به انسان هم تأثرگذار است. و این منافاتی ندارد بخاطر اینکه خداوند برای حفظ سلامتی حضرت، از طریق اسباب، اراده خودش را جاری می‌کند. و یکی از اسباب و بلکه در رأس آن اسباب که خداوند اراده خودش را از آن طریق جاری می‌کند دعا است. خداوند به وسیله دعای مؤمنان آفات و بلایا را از وجود مقدس و نازنین امام زمان(عج) دور می‌کند.

در عین اینکه آن چیزی که خداوند وعده داده، بحث زنده نگه داشتن حضرت است نه بحث سالم نگه داشتن حضرت. منافاتی ندارد که حضرت زنده باشد اما به خاطر اینکه در طبیعت زندگی می‌کند آفات و بلایای طبیعی هم وجود نازنین و بدن جسمانی آن حضرت را در بر بگیرد و با دعای مؤمنین شفا پیدا کند.

نگاه دوم بحث تأثیر دعا بر دعاکننده است. خود دعا کردن برای وجود مقدس و نازنین امام زمان(عج) یک راهی برای ارتباط با حضرت و اینکه آن حضرت را یاد کنیم و این یک وسیله‌ای است برای ارتباط روحی و معنوی برقرار کردن با امام(ع) است که اثرات بسیار زیادی برای ما دارد و باعث کمال بخشی روح ما می‌شود. همچنین دعا کردن یک نوع عرض ارادت به حضرت است و اظاهر محبت نسبت به حضرت است که قطعاً این اظهار محبت از طرف آن منبع جود و کرم بی‌پاسخ نمی‌ماند و دعا کننده را مورد لطف و عنایت خودش قرار می‌دهد.

همچنین دعا کردن برای حضرت یعنی وجود نازنین آن بزرگوار را بر تمام چیزهای دیگر مقدم دانستن و نقش او را در زندگی خود و جامعه خود مدّ نظر قرار دادن. و این سبب زیاد شدن محبت آن عزیز در دل‌های ما می‌شود چرا که ذکر محبوب باعث ازدیاد محبت در دل انسان می‌شود.

نظرات  (۱)

هیئت عزاداران مکتب الشهداء تبریز ۲۷ آذر ۹۳ ، ۲۳:۲۱
سلام وبلاگنون خیلی مفید بود و با اجازتون لینکش کردم
پاسخ:
سلام علیکم، لطف کردی برادر
شما هم در لیست پیوندهای ما قرار گرفتید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی