به سوی ظهور

مهدویت و امام زمان (عج)

به سوی ظهور

مهدویت و امام زمان (عج)

نظر اهل سنت پیرامون ولادت امام مهدی(ع) چیست؟

چهارشنبه, ۲۱ اسفند ۱۳۹۲، ۰۹:۴۵ ق.ظ | بازدید: ۱۹۶۹ | دسته بندی: پرسش و پاسخ مهدوی

پرسش و پاسخ(6)

نظر اهل سنت درباره ولادت امام مهدی(ع) چیست؟

پرسش و پاسخ مهدوی


دانلود کلیپ 
(حجم: 4MB)


پاسخ:

در میان اهل سنت دو گروه هستند و دو نظر وجود دارد، اکثریت آن‌ها قائل هستند که امام زمان(ع) به دنیا نیامده و 40 سال قبل از ظهورش به دنیا می‌آید و در این سال‌ها و در موعد مقرر به اذن الهی قیام خواهد کرد.

اما برخی از آن‌ها که البته گروه اندکی هستند اعتقاد دارند که امام زمان(ع) به دنیا آمده است، ازجمله آنها "محمدبن یوسف شافعی" است که در کتاب "البیان فی اخبار صاحب الزمان" این مسئله را ذکر می‌کند، همچنین "محمدبن طلحه شافعی" است که در کتاب "مطالب السئول فی مناقب آل رسول" این مسئله را به صراحت بیان می‌کند، جناب" سبت ابن جوزی حنفی" در کتاب "تذکرة الخواص" خود این مسئله را بیان می‌کند و همچنین" عبدالوحاب شعرانی" در کتاب" الیواقی والجواهر" بحث ولادت حضرت را به صراحت بیان می‌کند؛ هرچند که البته این گروه، گروه اندکی هستند در میان اهل سنت.

نظرات  (۲)

سرباز ولایت ۲۱ اسفند ۹۲ ، ۲۳:۴۴
سلام و سپاس
خوشحال میشم نظرتون رو در خصوص این پست بدونم.
پیروز و کامیاب باشید.
منتظرگمنام ۲۲ اسفند ۹۲ ، ۱۸:۳۵
روی پـــــرده کعــبه این آیه حک شده اســت: **نَبِّئْ عِبَادِی أَنِّی أَنَا الْغَفُــورُ الرَّحِـــیمُ**......... و مـــن . . . هنــــوز و تا همیشــه به همین یک آیــه دلخــوشــــم: " بندگانم را آگاه کن که من بخشنده‌ی مهــــربانم ! "

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی