به سوی ظهور

مهدویت و امام زمان (عج)

به سوی ظهور

مهدویت و امام زمان (عج)

۱۵ مطلب در آذر ۱۳۹۴ ثبت شده است

اینفوگرافیک از نهم ربیع چه میدانیم؟

به مناسبت نهم ربیع الاول مصادف با آغاز امامت امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) پوستر اینفوگرافی نهم ربیع با هدف اطلاع رسانی در خصوص این روز و اهمیت و جایگاه آن طراحی شده است.

پوستر اینفوگرافی نهم ربیع شامل داستانک‌هایی در خصوص زندگی این امام بزرگوار قبل از تولد ایشان تا آغاز امامت در نهم ربیع و همچنین دربردارنده اهمیت این روز از دیدگاه علما به همراه اعمال این روز است.

نهم ربیع الاول آغاز امامت امام زمان

برای مشاهده در اندازه‌ی اصلی، اینجا کلیک کنید


دانلود تصویر با کیفیت:

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ آذر ۹۴ ، ۰۷:۳۲

مهدویت در کلام رضوی

امام رضا


مژده به ظهور امام مهدی(ع) از همان سال‌های آغازین ظهور اسلام آغاز شد و پیامبر گرامی اسلام(ص) در هر فرصت و مناسبتی که پیش می‏‌آمد مردم را به ظهور عدالت‏‌گستر موعود در آخرالزمان بشارت می‏‌دادند و آنها را از نسل و تبار، تولد و غیبت، ویژگی‌های ظاهری، نشانه‏‌های ظهور، شاخصه‌‏های قیام رهایی‌‏بخش و مؤلفه‏‌های حکومت جهانی آن حضرت آگاه می‏‌ساختند. تا آنجا که امروز ما با صدها روایت که از طریق شیعه و اهل سنت از آن حضرت نقل شده مواجهه‌‏ایم.(1)

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ آذر ۹۴ ، ۱۸:۳۱

احادیثی تکان دهنده درباره آخرالزمان از پیامبر اکرم(ص)

حضرت محمد

در این مطلب تعدادی از احادیث گوهر بار از پیامبر اکرم حضرت محمد رسول الله(ص) به نقل از منابع روایی شیعه و سنی آمده است که به روزگار غریبی اسلام در آخرالزمان و ظهور امام عصر(عج) مربوط می‌باشد. مضامین احادیث آنقدر تکان دهنده و به روز هستند که انگار روزگار ما را مرور می‌کنند:


شخصیّت‌های بزرگ، حیله‌گر خوانده می‌شوند


۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ آذر ۹۴ ، ۰۰:۳۹

دوره آموزش مهدویت رایحه انتظار (حکومت مهدوی و وظایف منتظران)؛

قسمت دوازدهم :: برنامه‌های حکومت جهانی امام زمان(عج)

 

رایحه انتظار

<< قسمت قبلی قسمت بعدی >>


دریافت فایل‌های صوتی و تصویری و فایل pdf:

دانلود فایل درس دوازدهم (حجم: 9MB)



اهداف:

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ آذر ۹۴ ، ۰۱:۱۶

دانشمندی که امام زمان(عج) «برادر» خطابش کردند

شیخ مفید

9 آذر، روز بزرگداشت «شیخ مفید» است. دانشمندی که در زمان حیاتش 3 نامه از امام زمان(عج) به او رسید و پیشوای دوازدهم شیعیان، او را با عنوان «برادر» خطاب کرد.

«برادر استوار و دوست رشید». این، توصیفی است که امام دوازدهم شیعیان درباره یکی از دانشمندان دینی قرن پنجم هجری به کار برده است. 9 آذر، روز بزرگداشت این فقیه بزرگ است. محمد بن محمد بن نعمان، معروف به «شیخ مفید» فقیه و متکلم مشهور شیعی است.

کسی که در سال‌های پایانی عمرش و در زمان غیبت کبرای امام زمان(عج) حضرت صاحب الزمان(صلوات الله علیه) 3 توقیع (نامه) از ایشان دریافت کرد و روای‌های فراوانی از حمایت‌های امام زمان(عج) و عنایت‌های ویژه ایشان به شیخ مفید نقل شده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ آذر ۹۴ ، ۰۰:۳۷
۱ ۲
بعدی