به سوی ظهور

مهدویت و امام زمان (عج)

به سوی ظهور

مهدویت و امام زمان (عج)

۳ مطلب توسط «zohurban» ثبت شده است

بارش باران بی سابقه ....

در سالی‌ که‌ بناست‌ حضرت‌ مهدی‌(ع‌) ظهور کنند قحطی‌ به‌ طور جدی‌ شیوع‌ یافته‌ و در بیستم‌ ماه‌ جمادی‌الاول‌ چنان‌ بارانی‌ می‌بارد که‌ از زمان‌ منزل‌ گرفتن‌ حضرت‌ آدم‌ در زمین‌ بی‌سابقه‌ است‌ که‌ این‌ باران‌ تا دهم‌ ماه‌ رجب‌ ادامه‌ می‌یابد.

از امام‌ صادق‌(ع‌) نقل‌ شده‌ که‌ فرمودند: وقتی‌ قیام‌ قائم‌(ع‌) نزدیک‌ شود در ماه‌ جمادی‌الثانی‌ و ده‌ روز از رجب‌ بر مردم‌ بارانی‌ می‌بارد که‌ خلائق‌ همانند آن‌ را ندیده‌ باشند. (1)

و شیخ‌ مفید در الارشاد چنین‌ آورده‌ است‌ که‌: سپس‌ به‌ بیست‌ و چهار باران‌ ختم‌ می‌شود که‌ زمین‌ را پس‌ از مرگش‌ زنده‌ می‌کند و برکاتش‌ نمایان‌ می‌شود. (2)

۹ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ فروردين ۹۵ ، ۲۱:۵۰

در خطبة البیان منسوب به امیرمۆمنان(علیه السلام) آمده است: «سفیانی پس از حوادث خون‌بار حِمص، حلب، رقّه، رأس‌العین و نُصَیبین، وارد موصل می‌شود، مردم بغداد در آنجا گرد آیند و اهالی شهر حضرت یونس به لخمه می‌روند، نبرد سختی در موصل رخ می‌دهد که تعداد شصت هزار نفر در آن میان کشته می‌شود»[1]

اولین اقدام مقتدی‌صدر برای دفاع از اماکن مذهبی عراق/ انفجار 2 خودروی بمب‌گذاری شده در کربلا/ داعش:منطقه سبز بغداد را سرخ می‌کنیم/  پنتاگون:تحولات عراق را تحت نظر داریم +نقشه مناطق اشغال شده در عراق و سوریه

و  یا امیرمؤمنان در خطبه‌ای که برای اهل بصره خواندند، درباره وقایع ظهور می‌فرمایند: ... و یجری علی الموصل قتال شدید یحل بها ثم ینزل الی السفیانی..  (و در موصل جنگ شدیدی صورت می‌گیرد ....)[2]

فارغ از اینکه آیا داعش همان لشکر سفیانی هست یا خیر و آیا جنگ‌های اخیر این گروه در موصل همان پیش بینی امیرالمومنان علیه السلام است -که البته نباید به صورت قطعی چنین حرفی را زد- اما آیا ما با شنیدن چنین اخباری متذکر وجود امام زمان علیه السلام و احتمال نزدیکی ظهور شده‌ایم؟

۵ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ خرداد ۹۳ ، ۰۸:۰۷

قطعه پویانمایی "پیام راشل کوری" تحت عنوان "مقاومت و پیشرفت 2"، به کارگردانی فرهاد عظیما آخرین ساخته کانون فرهنگی انسیه حورا (گروه پویانمایی فاطمه الزهرا) است که در چهارمین جشنواره مردمی فیلم عمار در بخش پویانمایی و نگاه فنی برگزیده شد. این انیمیشن به مباحث آخرالزمان و نقش ایران در دوره پس از ظهور می‌پردازد.

۷ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ بهمن ۹۲ ، ۱۳:۴۱