به سوی ظهور

مهدویت و امام زمان (عج)

به سوی ظهور

مهدویت و امام زمان (عج)

معرفی کتاب آشتی با امام زمان + دانلود کتاب

سه شنبه, ۱۷ دی ۱۳۹۲، ۰۸:۱۷ ب.ظ | بازدید: ۱۳۹۳۶ | دسته بندی: کتاب

کتاب آشتی با امام زمان علیه السلام

کتاب آشتی با امام زمان


تألیف: استاد محمد شجاعی

ناشر: مؤسسه فرهنگی منتظران منجی

شاید همه یا اکثر کسانی که نام این کتاب را می‌خوانند یا می‌شنوند، در ابتدا این سؤال به ذهنشان خطور کند که آیا مگر ما با امام زمان علیه السلام ، با این شخصیت برجسته الهی و آسمانی قهر هستیم که حالا چیزی به نام آشتی مطرح باشد؟

آن چه این کتاب در صدد بیان آن است، این است که ما می‌توانیم با امام زمان علیه السلام قهر باشیم، ولی در عین حال اهل عبادت، عزاداری، عمل صالح و خیر نیز باشیم و کارهایمان هیچ ربطی به حضرت نداشته باشد و اگر داشته باشد، بسیار کم و ناچیز و غیر مؤثر باشد.

همان طور که فرزند یا فرزندان یک شخص بزرگ می‌توانند به انواع عبادت و کارهای خیر بپردازند و پدر مهربان خود را رها کنند و کاری با او نداشته باشند. اثبات چنین رابطه سرد و بی روح و چنین قهر غم انگیز و تاسف آور از ما نسبت به شخصی که پدر حقیقی و اصل وجودی ماست، کار سختی نیست. اگر مقداری به بایدها و نبایدهای یک رابطه صحیح بین پدر و فرزند یا امام و پیرو توجه کنیم، اگر به میزان یادی که از حضرت باید در دل ما باشد و همچنین به آثار آن یاد توجه کنیم، به راحتی می پذیریم که ما سال هاست با حضرت قهر هستیم....

جلد کتاب آشتی با امام زمان2

همین قهر و ارتباط ضعیف است که موجب شده، با وجود سال‌ها عبادت و کارهای خیر، در نظام فردی با این همه مشکلات درونی و تاریکی ها و گرفتاری های اخلاقی و روحی و معنوی روبرو باشیم و در نظام اجتماعی مشکلات اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی زیادی داشته باشیم.

به هرحال چه بپذیریم که با حضرت قهر هستیم و نیاز به آشتی و تجدیدنظر در روابطمان با ایشان داریم و چه نپذیریم، آن چه مسلم است، این است که ما امام و پدری داریم که قرن هاست به خاطر وجود مشکلاتی جدی نمی تواند در بین شیعیان و فرزندانش حضوری عادی و توام با ظهور داشته باشدو به حل مشکلات آنها و اساساً همه مردم جهان بپردازد و به خاطر این محرومیت، خسارت غیر قابل جبرانی متوجه همه جهانیان است.

کتاب آشتی با امام زمان علیه السلام در چهار بخش تنظیم شده است که به ترتیب از مباحث نظری شروع و به مباحث عملی و کاربردی نیز مباحث روز خاتمه می‌یابد.

  • بخش اول درباره انسان و حیات ابدی اوست و شامل مطالبی بسیار گرانقدر با ادبیاتی نوین در این مورد است.
  • بخش دوم غم نامه‌ای از مظلومیت، تنهایی و اضطرار امام زمان علیه السلام و بی‌مهری‌ها و بی‌وفایی‌ها و جفاهایی است که ما نسبت به ایشان روا داشته ایم و همچنین راه آشتی و جبران تقصیرهای گذشته و حال در این بخش بیان شده است.
  • بخش سوم به چشم اندازهای روشن و شادی بخش از آینده انقلاب اسلامی و ملت ایران و آینده جهان می پردازد. بخش چهارم نیز به وظایف عملی و نظری ما درباره حضرت و همچنین معنای انتظار و خدمت به حضرت پرداخته است.

مطالعه کتاب «آشتی با امام زمان علیه السلام» برای همه کسانی که در اندیشه داشتن رابطه ای خوب و صمیمی و در عین حال انجام وظیفه در قبال پدر واقعی و امام خویش هستند، توصیه می‌گردد.

 

با توجه به اینکه انتشار فایل الکترونیکی این کتاب، مورد رضایت ناشر محترم کتاب نبود، لذا لینک‌های دانلود آن از روی سایت حذف گردید.

جهت مطالعه این کتاب می توانید از برنامه اندرویدی کتابخوان موسسه منتظران منجی استفاده نمائید.

منبع: منتظران منجی

نظرات  (۹)

سلام خیلی نام این کتاب روشنیدم دوست دارم این کتاب رومطالعه کنم میگن خیلی برانسان تاثیرمیذاره من نمیتونم برم کتابخونه اماتونستم اینجا دانلود کنم ممنونم ازشما
پاسخ:
سلام
مؤفق باشید.
آیا از ناشر کتاب اجازه گرفته اید که آن را برای دانلود قرار دادید؟
پاسخ:
با توجه به اینکه کتاب اسکن شده نیست یعنی به صورت متنی است (نه تصویر)، بنابراین کتاب توسط خود ناشر منتشر شده است.
با سلام من میتونم متن انگلیسی این کتاب را از کجا تهییه کنم.
پاسخ:
سلام علیکم
این کتاب ترجمه انگلیسی ندارد.
یه بنده ی خدا ۲۰ مرداد ۹۵ ، ۱۵:۲۴
خیلی ممنون از این که کتاب رو قرار دادید. فقط مشکلش اینه که فهرست نداره!
سلام 
واقعا عنوان خوبی برای کتاب قرار دادید
تشکر
سلام بنظرم صرف اینکه کتاب تایپی هست دلیل نمیشه اجازه دانلود رایگانش رو داشته باشیم شاید ناشر جایی به صورت پولی قرار داده و کسی منتشر کرده باشه !!!
با سلام منم با نظر الهه موافقم لطفا بیشتر بررسی بشه تا حقی از کسی ضایع نشه 
سلام
چطور باید این کتابو سفارش بدم؟
لطفا راهنمایی کنید
پاسخ:
با سلام
این کتاب را می‌توانید از طریق لینک زیر به صورت اینترنتی سفارش دهید:

http://yon.ir/bookashti
https://montazerstore.ir/fa
سلام کتاب خوبیه
فصل های متنوع داره
ای کاش مسئولین و سیاستمداران هم بخونند

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی