به سوی ظهور

مهدویت و امام زمان (عج)

به سوی ظهور

مهدویت و امام زمان (عج)

۱۵ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۵ ثبت شده است

معرفی کتاب‌هایی با موضوع «اعمال شب نیمه شعبان»

حضرت مهدی(عج)

نیمه شعبان و سالروز میلاد منجی عالم بشریت، دوازدهمین پیشوای شیعیان(ع) روزی است که قداست خاصی برخوردار دارد و در کتاب‌های گوناگون اعمالی بر آن مترتب‌اند. به مناسبت نیمه شعبان با اشاره به گوشه‌ای از فضایل این شب، برخی آثار مرتبط را معرفی می‌کنیم.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ ارديبهشت ۹۵ ، ۲۲:۲۰

کتاب صوتی «کمی دیرتر» کاری از «صدای میقات»

کتاب کمی دیرتر

نویسنده کتاب: سیدمهدی شجاعی

ناشر: نیستان


این اثر که از چهار فصل زمستان، پاییز، تابستان و بهار تشکیل شده، نگاهی است متفاوت و نقادانه به فضای انتظار جامعه امروز.

رمان با یک اتفاق شگفت و غریب آغاز می شود، جشن نیمه‌شعبان و مجلسی پرشور و بسیاری که فریاد «آقا بیا» سرداده‌اند… در این میان جوانی و فریادی که: «آقا نیا…»

این شروع جذاب ما را با شخصیت‌هایی آشنا می‌کند که همه مدعی انتظارند اما وقتی هنگام عمل می‌رسد و هنگامه عمل به شعارها می‌رسد، آن نمی‌کنند که می‌گفتند.

۱۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ ارديبهشت ۹۵ ، ۲۰:۴۲

دعای روز ولادت امام حسین (ع) و یاد از امام مهدی (عج)

امام حسین (ع)

 

در توقیع مبارک امام حسن عسکری (ع) برای قاسم بن علاء همدانی آمده است که در روز ولادت حضرت حسین (ع) این دعا را بخوان:

«اَللّهُمَ اِنّی اَسئَلُکَ بِحَقّ المَولُود فِی هذا الیَوم المَوعُود بِشَهادَتِهِ قَبلَ اِستِهالِهِ وَ وِلادَتِهِ بکته السّماء وَ مَن فِیها وَ الاَرض وَ مَن عَلَیها. اَلمُعَوّضُ مِن قَتلِهِ اَن الاَئِمّه مِن نَسلِهِ وَ الشَّفاء فِی تُربَتِهِ وَ الفَوزَ مَعَهُ فِی اَوَبَتِهِ وَ الاَوصیاءَ مِن عِترَتِهِ بَعدَ قائِمهُم وَ غَیبَتِهِ»


«خداوندا! من تو را به مقام مولود این روز می خوانم، او که پیش از چشم باز کردنش به دنیا و قبل از آنکه تولد یابد، وعده و خبر شهادتش داده شد، آسمان و هر کس در آن بود و زمین و هر کس بر روی آن بود بر او گریه کرد.

او که در عوض شهادتش ائمه (ع) از نسل او شدند و شفا در تربت او قرار داده شد و فوز و رستگاری با او در روز رجوع و بازگشت او و اصیاء از خاندان وی بعد از قائم (ع) آنان و سپری شدن غیبت او می‌باشد.»

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۹:۱۷

15 اردیبهشت، روز بزرگداشت شیخ صدوق(ره):

او به دعای امام عصر(عج) متولد شد

شیخ صدوق

هزار و صد و اندی سال پیش، از شهر قم نامه‌ای به حسین بن روح،‌ یکی از نواب خاص امام زمان(عج) رسید. این نامه، تنها یک آرزو داشت؛ آرزوی فرزند برای مردی که بیش از پنجاه سال زیسته بود و پدر نشده بود. پاسخ امام عصر(عج) به این نامه، نه تنها چشمان پیر مرد را که چشمان شهر را نمناک کرد:

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۳:۳۱

بعثت ، غدیر و مهدویت

مبعث


چکیده

در نوشتار حاضر، ابتدا رابطه بعثت و مهدویت و حکومت عدل جهانی امام عصر(عج) در ضمن آیه اظهار (هو الذی ارسل رسوله بالهدی...) بحث و بررسی شده و سپس حلقه اتصال (غدیر) میان بعثت و مهدویت و رابطه آن با بعثت و حکومت جهانی امام مهدی در ضمن آیات شریفه وعد (وعد الله الذین آمنوا منکم...) و اکمال (الیوم اکملت لکم دینکم...) پژوهیده شده است. با روشن شدن زوایای مختلف بحث، نقش حساس و رابطه منطقی بعثت، غدیر، مهدویت و حکومت جهانی تبیین شده است.

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۸:۰۳

دریافت کتاب «قیام و انقلاب مهدی (عج) از دیدگاه فلسفه تاریخ» از شهید استاد مرتضی مطهری

قیام و انقلاب مهدی(عج)

این کتاب شامل یک مقاله پیرامون قیام و انقلاب مهدی (علیه السلام) از دیدگاه فلسفه‌ی تاریخ و همچنین یک سخنرانی تفصیل یافته پیرامون شهید است که استاد به تفصیل در مورد ویژگی‌های شهید و شهادت به توضیح پرداخته است و روح این کتاب این است که تکامل تدریجی، است و باید به آن رسید.

۴ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۹:۱۳
۱ ۲
بعدی