به سوی ظهور

مهدویت و امام زمان (عج)

به سوی ظهور

مهدویت و امام زمان (عج)

نقش یمن در ظهور

دوشنبه, ۱۸ خرداد ۱۳۹۴، ۰۱:۱۹ ب.ظ | بازدید: ۶۰۱۲ | دسته بندی: حوادث آخر الزمان و علائم ظهور

یمن و نقش آن در ظهور ، تاثیر اعتقادات آخرالزمانی بر پیروزی‌های درخشان شیعیان یمن

     تحولات این روزهای یمن نفس را در سینه دوست و دشمن حبس کرده و همه‌ی نگاه‌ها را به خود معطوف داشته است، آیا روزهای سرنوشت ساز منطقه و جهان فرارسیده است؟ آیا پیش بینی روایات عصر ظهور در حال تحقق است؟

     

    به یقین خاورمیانه جدید در حال تولد است، خاورمیانه اسلامی نه آنچه دشمنان در نظر داشتند، بعد از تحولات و فتنه‌های شام و عراق، اینک آنچنانکه روایات شریف پیش بینی کرده بودند یمن، این سرزمین پاک اویس قرن، سرزمینی که مردمانش از کودکی مشق جهاد کرده، به جهاد  فی سبیل الله عشق می‌ورزند و همیشه برای آن آماده‌اند‌، قیام همه جانبه خویش را آغاز نموده است، هرچند شیاطین وهابی در خواب آشفته خویش در نظر دارند تا با رشوه و تطمیع سران مزدور منطقه و همراهی آنان  شعله‌های این انقلاب مقدس را خاموش سازند، اما بشارت روایات و واقعیات میدانی منطقه نشان می‌دهد که این، خیال خامی بیش نیست و بزودی امواج این انقلاب مقدس شبه جزیره عربستان و کشورهای پیرامون را در بر خواهد گرفت.

    به یقین شیعیان به پا خواسته یمن و سران انقلابی آنها که از یک سو طی ماه‌های گذشته از مرگ عبدالله، پادشاه عربستان نیروی مضاعف گرفته و از سوی دیگر به نقش افتخارآمیز و تاریخی خود در نهضت جهانی اسلام به خوبی آگاه هستند، قدرتمند تر از آن هستند که با تهدید و ارعاب دشمنان ترسو و زبون خود پاپس بکشند و میدان را خالی کنند، فشار و جنگ افروزی دشمنان، تنها تحقق وعده های روایات عصر ظهور را تسریع خواهد نمود.

    از سوی دیگر پیروزی افتخارآمیز انقلاب یمن، سرمشق و الگوی مناسبی خواهد بود برای ملتهایی که بعد از بیداری اسلامی ، انقلاب آنها مصادره و منحرف شده است، می توان انتظار داشت بزودی همچون یمن شاهد آغاز و تداوم این انقلابها برای رسیدن به پیروزی باشیم.

    بشارت دیگر انقلاب یمن، بعد ضد صهیونیستی و ضد استکباری پررنگ آن است و ان شاالله با فراگیر شدن سریع آن، حلقه محاصره صهیونیست‌های غاصب تنگ‌تر و تنگ‌تر خواهد شد تا زمانی که ارتش های متحد محور مقاومت اسلامی و توده های مردمی برای نابودی مرکز فتنه و فساد در دنیای اسلام و آزادی قدس شریف راهی آن دیار مقدس شوند.

    برای درک بهتر تحولات کنونی یمن، نگاهی خواهیم داشت به روایات عصر ظهور  و تحلیل وقایع چندسال گذشته یمن:


    یمن و نقش آن در دوران ظهور

    روایات متعددى از اهل بیت (علیهم السلام) به دست ما رسیده که بیانگر وقوع یک نهضت اسلامى و زمینه‌ساز ظهور حضرت در یمن است. سند تعدادى از این روایت‌ها صحیح است (1) وقوع این نهضت، حتمى و پرچم آن پرچم هدایت و زمینه‌ساز ظهور و پشتیبان آن حضرت است. حتى برخى روایات آنرا هدایت بخش‌ترین پرچم‌ها بصورت کلى در عصر ظهور مى‌نامند و بر ضرورت پشتیبانى آن، بیش از پشتیبانى پرچم مشرق ایرانى تأکید مى‌کنند. و زمان آن را همزمان با خروج سفیانى در ماه رجب یعنى چند ماه قبل از ظهور حضرت و مرکز آن را صنعا معرفى مى‌کنند. رهبر این نهضت، در روایات ، به «یمانى» معروف است. و روایتى نام او را «حسن» و یا «حسین» و از نسل «زید بن على» مى داند.

    اینک مهمترین روایات مربوط به این نهضت را بررسى مى‌کنیم:

    از امام صادق (علیه السلام) روایت شده که فرمود :

    " قبل از قیام قائم، وقوع پنج علامت حتمى است: یمانى، سفیانى، صیحه آسمانى، کشته شدن نفس زکیّه و فرو رفتن در بیداء " (2) .

    و نیز فرمود :

    " خروج سفیانى، یمانى و خراسانى در یک سال، یک ماه و یک روز و ترتیب آنها همچون رشته مهره‌ها پشت سر هم خواهد بود. سختى از هر سو پدید آید، واى بر کسى که با آنها مخالفت و دشمنى کند. در میان درفش‌ها، هدایت‌گرتر از درفش یمانى وجود ندارد، چرا که درفش حق است و شما را بسوى صاحبتان دعوت کند. وقتى یمانى قیام کند، فروش اسلحه به مردم حرام است. پس بسوى او بشتابید که درفش او درفش هدایت است. بر هیچ مسلمانى، سرپیچى از او جایز نیست و اگر کسى چنین کند اهل آتش است، زیرا او مردم را به حق و به راه مستقیم دعوت کند . " (3)

    امام رضا (علیه السلام) در مورد کسى که ادعا مى‌کرد، امام زمان است، فرمود:

    " قبل از ظهور (مهدى) ، سفیانى، یمانى، مروانى و شعیب بن صالح خواهند آمد، پس او چگونه چنین ادعائى مطرح مى کند ؟ " (4)

    منظور از مروانى در روایت، احتمال دارد همان ابقع باشد یا آنکه در متن روایت خراسانى بوده و توسط نویسندگان اشتباهى رخ داده باشد.

    از امام صادق (علیه السلام) روایت شده که فرمود:

    " خروج این سه تن، خراسانى، سفیانى و یمانى در یک سال، یک ماه و یک روز اتفاق مى افتد. و درفش یمانى از همه هدایت کننده‌تر است زیرا که دعوت به حق مى‌کند. " (5)

    و از هشام بن حکم نقل شده که:

    چون «طالب حق» خروج کرد به امام صادق (علیه السلام) گفته شد : " آیا امیدوارید این شخص یمانى باشد؟ حضرت فرمود: خیر، یمانى پیرو على است و این شخص از آن حضرت بیزارى مى‌جوید " (6)

    و در همین روایت آمده است که: " یمانى و سفیانى همچون دو اسب مسابقه هستند "

    یعنى هر یک مى‌کوشد از دیگرى سبقت گیرد.

    و در بعضى روایات درباره حضرت مهدى (علیه السلام) وارد شده است: 

    " او از یمن و آبادى اى به نام کرعه خروج مى‌کند. "

    «کرعه» قریه‌اى در یمن از منطقه بنى‌خولان نزدیک صعده است. در صورت صحیح بودن این روایت، باید گفت که منظور، خروج یمانى است که قیام خود را از این منطقه آغاز مى‌کند و اگر در بعضى روایات آمده که آغاز حرکت حضرت از مشرق است؛ منظور آغاز حرکت یاران آن حضرت است. زیرا آنچه در روایات ثابت و مکرر آمده این است که امام زمان (علیه السلام) از مکه و مسجد الحرام قیام خود را آغاز مى‌کند.

    در کتاب بشارة الاسلام آمده است:

    " آنگاه، فرمانروائى بنام حسین یا حسن از صنعاء قیام کند و با قیام او فتنه‌هاى سخت از میان برود، خجسته و پاک ظاهر شود و در پرتو ظهور او تاریکیها به روشنى تبدیل و حق بعد از پنهان شدن، آشکار گردد. " (7)

    اکنون به بررسى چند نکته درباره نهضت و قیام یمانى مى پردازیم:

    الف : نقش انقلاب و قیام یمانى:

    طبیعى است که نهضتى که زمینه‌ساز حضرت مهدى (علیه السلام) در یمن است؛ نقش عمده‌اى در مساعدتِ نهضتِ آن حضرت و یارى او در حجاز دارد. هرچند که در روایات به این نقش چندان اشاره نشده و شاید دلیل آن حفظ نهضت یمانى و جلوگیرى از آسیب‌هاى احتمالى به آن باشد. ما بزودى در مبحث نهضت آن حضرت خواهیم گفت که نیروهاى انسانى که در مکه و حجاز قیام مى‌کنند و سپاه حضرت را تشکیل مى‌دهند، بطور عمده از یاوران حجازى و یمنى خواهند بود.

    یمنى ها در عراق

     طبق بعضى روایات، به دنبال ورود سفیانى به عراق، یمانى هم وارد آنجا مى‌شود. نیروهاى یمنى در جنگ با سفیانى نقش پشتیبانى نیروهاى ایرانى را دارند، چرا که از لابلاى اخبار چنین فهمیده مى‌شود که طرف اصلى درگیر با سفیانى، مردم مشرق زمین یعنى یاران خراسانى و شعیب هستند. از طرف دیگر، یمنى‌ها علاوه بر حجاز، نقش اساسى در منطقه خلیج خواهند داشت، گرچه روایات آنرا خاطر نشان نساخته‌اند، اما ممکن است فرمانروائى یمن، حجاز و کشورهاى حوزه خلیج در دست نیروهاى یمنى باشد که پیرو حضرت‌اند.

    ب : چرا پرچم یمانى از پرچم خراسانى هدایت بخش‌تر است؟

    با اینکه درفش خراسانى و بطور کلى درفش هاى اهل مشرق به درفش هدایت، توصیف شده و کشتگان آنها شهید محسوب گشته و تعدادى از ایرانیان جزو وزیران، مشاوران و از یاران خاص حضرت‌اند. از جمله فرمانده نیروهاى ایرانى، شعیب بن صالح که توسط امام به فرماندهى کل ارتش حضرت انتخاب مى‌گردد. و با آنکه نقش ایرانیان، در آماده سازى قیام حضرت، نقش وسیع و فعّالى است و فداکارى آنان آغازگر نهضتِ حضرت خواهد بود، و ما آن را در فصل " نقش ایرانیان در دوران ظهور " بیان خواهیم کرد، پس چرا انقلاب یمانى هدایت بخش‌تر از نهضت ایرانیان است؟

    دلیل این کار ممکن است به روش اداره حکومت توسط یمانى بازگردد یعنى روش ساده و قاطع اسلامى در رهبرى سیاسى و ادارى. در حالى که دولت ایرانیان از پیچیدگى در مدیریت و نواقص دیگر رنج مى‌برد، این تفاوت ریشه در سادگى و قبیله‌اى بودن جامعه یمن و وراثت تمدن کهن و چند گانه جامعه ایرانى دارد.

    همچنین ممکن است انقلاب یمن بخاطر برخوردارى از سیاست‌هاى قاطع، و دستگاه اجرائى واقع‌بین و بهره‌گیرى از نیروهاى مخلص و مطیع و نظارت مستمر برعملکرد کارگزاران خود، داراى قدرت هدایت بیشترى باشد. و این همان دستور العملى است که اسلام به متولیان امور مى‌دهد تا بر اساس آن با کارکنان حکومتى عمل نمایند همچنانکه در منشور امیر مؤمنان (علیه السلام) به مالک اشتر مى‌بینیم. در صفات حضرت مهدى (علیه السلام) نیز آمده است که " او نسبت به کارگزاران و کارمندان خود سختگیر و نسبت به بینوایان مهربان است " .

    در حالى که ایرانیان بر اساس چنین سیاستى عمل نمى‌کنند. و نیز احتمال دارد درفش یمانى از این جهت هدایت کننده‌تر باشد که در تعقیب طرح جهانى اسلام، خود را ملزم به رعایت قوانین و مقررات بین المللى روز نداند، در حالى که ایرانیان معتقد و ملزم و مجبور به رعایت آنها باشند.

    اما بهتر آن است که بگوئیم انقلاب یمانى به دلیل بهره گیرى از رهنمودهاى مستقیم حضرت مهدى (علیه السلام) قدرت هدایت بیشترى دارد چرا که یمن جزء لاینفک قلمرو نهضت حضرت شمرده مى‌شود.

    علاوه بر آن، شخص یمانى به دیدار حضرت نائل مى‌شود و بطور مستقیم از آن حضرت کسب تکلیف مى‌کند. نشانه هاى این ادعا، روایاتِ مربوط به انقلاب یمنى‌هاست که رهبر انقلاب یمن یعنى شخص یمانى را مى‌ستاید و مى‌گوید :

    " بسوى حق هدایت کند و شما را بسوى صاحبتان بخواند. سرپیچى از فرمان او براى مسلمانان جایز نیست و کسى که چنین کند اهل آتش خواهد بود. "

    اما در روایات مربوط به نهضت ایرانیان، بیش از ستایش رهبران، از عموم مردم به عنوان یاوران درفش‌هاى سیاه و اهل مشرق، ستایش شده است. البته بجز شعیب بن صالح که با توجه به روایات، نسبت به بقیه فرماندهان، امتیاز و برترى  ویژه‌اى دارد و پس از او سید خراسانى و سپس مردى از قم در روایات مورد ستایش قرار گرفته اند.

    علاوه بر همه این موارد، انقلاب یمانى به ظهور امام (علیه السلام) نزدیکتر از انقلاب ایرانیان است، حتى اگر فرض کنیم یمانى قبل از سفیانى قیام کند یا آنکه یمانى دیگرى زمینه‌ساز یمانى موعود باشد.

    در حالى که انقلاب ایرانیان بدست مردى از قم صورت مى‌پذیرد که سرآغاز نهضت و قیام حضرت مهدى (علیه السلام) است " آغاز نهضت او از مشرق است " و فاصله بین شروع نهضت ایرانیان و بین خراسانى و شعیب ممکن است بیست یا پنجاه سال و یا آنچه خدا اراده کند، بطول انجامد... چنین نهضتى بر پایه اجتهادِ فقهاء و نمایندگان سیاسى آنان استوار است و از امتیاز خلوص انقلاب یمانى که بطور مستقیم از ناحیه امام مهدى (علیه السلام) هدایت مى‌شوند، بهره مند نیست.

    ج : نکته دیگر اینکه، ممکن است یمانى چند نفر بوده و مثلا دومین آنها، یمانى مورد نظر باشد. در روایاتى که گذشت خروج یمانى موعود را با صراحت همزمان با ظهور سفیانى، یعنى سال ظهور حضرت بیان کردیم ولى روایت دیگرى با سند صحیح از امام صادق (علیه السلام) وجود دارد که مى‌گوید:

    " یک مصرى و یک یمانى قبل از سفیانى قیام مى‌کنند. " (8)

    بنابر این روایت، یمانى اول، زمینه‌ساز یمانى موعود خواهد بود، همچنانکه «مردى از قم» و «اهالى مشرق» زمینه‌ساز خروج خراسانى و شعیب خواهند بود که هر دو در روایات وعده داده شده‌اند.

    این روایت، زمان خروج یمانى اول را پیش از سفیانى تعیین کرده که ممکن است اندکى قبل از سفیانى و یا سالهاى طولانى قبل از او باشد. والله العالم.

    د : مطلب دیگر، روایتى است که عبید بن زرارة از امام صادق (علیه السلام) روایت نموده که گفت:

    " نزد امام صادق (علیه السلام) از سفیانى سخن گفته شد. حضرت فرمود: او چگونه خروج کند در حالى که مرد چشم شکسته در صنعاء هنوز خروج نکرده است. " (9)

    این خبر از روایات قابل توجه است که در منابع معتبرى همچون کتاب غیبت نعمانى آمده و شاید سند آن صحیح باشد.

    و چنانچه گفتیم، احتمال دارد مردى که قبل از سفیانى ظهور مى‌کند، یمانى اول باشد که زمینه ساز یمانى موعود است . اما در اینکه منظور از «مرد چشم شکسته» چیست، چند احتمال وجود دارد. بهترین آن این است که بگوئیم، این یک بیان رمزى از امام صادق (علیه السلام) است و معناى آن جز در وقت خود آشکار نمى‌گردد.

     

    حسیاسیت شدید دشمنان به تحولات یمن ، جستجوی یمانی در یمن

    سازمان اطلاعات وجاسوسی رژیم صهیونیستی مشهور به موساد تحقیقات گسترده‌ای را در خصوص حکومت امام زمان(عج) و علایم ظهور آخرین منجی به انجام رسانده است.

     بر اساس تحقیقات سازمان جاسوسی اسرائیل فردی که در اعتقادات کلیه ادیان آسمانی و ملل جهان از او بعنوان آخرین منجی یاد میشود قطعا همان امام زمان شیعیان است.

     همین نتیجه منجر میگردد تا این سازمان جاسوسی به تحقیقات خود با موضوع علایم و چگونگی ظهور امام مهدی(عج) گسترش دهد.

     سه نشانه سید خراسانی، سید یمانی و سفیانی از نکات مورد توجه موساد بعنوان علایم مهم  ظهور آخرین منجی در تحقیقات انجام گرفته بشمار میرود.

    نتایج این تحقیقات اخیراً در دست مقامات آمریکایی، یمنی و عربستانی نیز قرار گرفته تا با اقدام به موقع مانع قیام سید یمانی در عربستان یا یمن گردد.

    از همین رو عربستان با هدف جلوگیری از ظهور امام زمان و قیام سید یمانی پیش از این ظهور دست به عملیات جدیدی در میان شیعیان مناطق مختلف زده تا به شناسایی پیش از موعد این قیام دست یابد.

     از سوی دیگر این سه کشور با گمان اینکه احتمالاً سید یمانی در میان شیعیان انقلابی یمن است دست به کشتارهای اخیر در این کشور زدند!

    در گزارشی دیگر که چند سال پیش منتشر شد نیروهای اطلاعاتی غربی در یمن مشاهده شده‌اند که در حال کسب اطلاعات از رهبران شیعی یمن می‌باشند.

    نقش اعتقادات آخرالزمانی در مقاومت و پیروزیهای درخشان شیعیان یمن

     همانطوریکه عرض شد شاید بتوان اصلی‌ترین فاکتور در جنگ فعلی یمن را اعتقادات آخرالزمانی دانست.

    انسانها اساساً در جنبه فردی و اجتماعی و بر اساس فطرت در هنگام شدت و اضطرار، از اعماق جان، خواستار نجات و حضور منجی می‌شوند  و اگر اخبار گذشته و روایات هم وجود چنین چیزی را تایید کرده و از وقوع حتمی و پیروزی آن سخن گفته باشند ، قطعاً این اضطرار و ترس با نوعی  شوق و امید و قدرت و اراده در می‌آمیزد و قدرتی شگرف ایجاد می‌کند.

     نگاهی به تحولات چند ساله یمن نشان می‌دهد که بحث ظهور و نقش مردم یمن در زمان ظهور در چند ساله گذشته در بین عوام و خواص، دوستان و دشمنان، و در بین شیعیان  یمن و رهبران آنها  بسیار داغ بوده است ، چند سال پیش دولت یمن سید حسین طباطبایی الحوثی را به اتهام اینکه او ادعا دارد یمانی موعود است و تصمیم به قیام و کودتا دارد، شهید کرد زیرا ضمن اینکه الحوثی رهبر برجسته و اثرگذاری در بین شیعیان یمن بود نام او هم حسین بود، همنام یمانی مطرح شده در روایات که حسن یا حسین ذکر شده است.

     همانطوریکه عرض شد بحث ظهور و انتظار منجی یکی از مهمترین اعتقادات شیعیان در هر نقطه جهان است  علی الخصوص که  این اعتقاد در هنگام بروز شدائد و سختیها و گرفتاری همه جانبه انسانها بیشتر بروز می‌کند، حال در نظر بگیرید شیعیان یمن در حالی که این خصوصیت عمومی شیعیان را دارند، اخبار و روایات متعددی درباره نقش برجسته خود در زمان ظهور دریافت می کنند و این اخبار سینه به سینه در بین عوام و خواص منتقل می شود و با شدت گرفتن اوضاع و بروز جنگ به اوج خود می رسد و هرچه اوضاع وخیم تر شود با منطبق دیدن اوضاع با نشانه های ذکر شده امید بیشتری بر نزدیک بودن فرج ذکر شده در روایات ایجاد می گردد و اگر پیروزی‌های پی در پی و درخشانی نیز بدست آید که یقین به موعودی بودن شرایط به شدت بالا می رود و بطور مستقیم قدرت و شجاعت و ابتکار عمل در بین رهبران و رزمندگان یمنی را بالا می‌برد، بر اینها  بیفزائید سنت عمومی الهی را که سرانجام مقاومت و پایداری در هر ملتی پیروزی است و امدادهای غیبی حق تعالی را که مخصوص مجاهدان در راه خداست.

     از طرف دیگر شیعیان یمن تاثیر پذیری بسیار بالایی از انقلاب اسلامی شیعیان ایران و حزب الله لبنان و ارادت ویژه ای به ولی امرمسلمین امام خامنه ای و سیدحسن نصرالله داشته و طی سالهای اخیر پیروزیهای چشمگیر جبهه حق علی الخصوص پیروزی طلائی و معجزه آسای حزب الله در مقابل دشمن قدرتمند یهودی و تحولات سوریه و عراق تاثیر فوق العاده ای بر تشکل بخشیدن و سازماندهی رزمندگان شیعه در یمن گذاشته است.

     نقش برجسته شیعیان یمن در ظهور

     روایات معتبر متعددی بر نقش درخشان شیعیان یمن در تحولات ظهور اشاره دارد، برخی مفسرین وجود دو یمانی را در هنگام ظهور صحیح‌تر می‌دانند، یمانی موعود که از ناحیه شامات قیام می کند و یمانی دیگری که از خود یمن بر می‌خیزد، بسیاری از مفسرین اعتقاد دارند وجود مقدس امام زمان(عج) را بعد از ظهور بیش از 10000 رزمنده همراهی می کنند که از عربستان و اطراف آن هستند که شاید بتوان گفت بخش عمده‌ای از آنها را  شیعیان یمن تشکیل می‌دهند.

    قطعاً فرمانده جوان و دلاور شیعی رزمندگان یمن، « عبدالمالک الحوثی» نقش برجسته‌ای در کسب  پیروزی‌های پی در پی دارد ولی نباید فراموش کرد که مهمترین عامل اثرگذار در این درگیری‌ها اعتقاد راسخی است که در بین عوام و خواص مبنی بر آرمانی بودن شرایط، منطبق بودن آن بر عصر ظهور و افتخارآمیز بودن نقش بزرگ آنها دارد ، این تفکر مقدس و بزرگ در بین شیعیان لبنان نیز بصورت بسیار قوی و اثرگذار از مردم عادی تا رزمندگان حزب الله  تا خواص و تا رهبری برجسته آن جریان داشته و دارد حتی رسانه های منطقه نیز چندباره به این نکته اشاره کرده اند که نزدیک شدن ظهور بر قدرت شیعیان افزوده است.

     از طرف دیگر اطلاع دشمنان علی الخصوص رهبران آنها از احتمال وقوع پیش بینی های روایات باعث ایجاد نوعی ترس و اضطراب همراه با وحشیگری ، شدت عمل و دستپاچگی در آنها شده است ،اتحاد همراه با برانگیختگی و ترس سران مرتجع کشورهای منطقه برای مقابله با این قیام همه جانبه شیعیان، همه و همه حاکی از آن است که مسئله یمن فراتر از جغرافیای کوچک این کشور بوده و تحولات عظیم منطقه‌ای را در برمی‌گیرد.

    ارتباط قیام شیعیان یمن با قیام یمانی در آستانه ظهور

    همان طور که مطلع هستید روایات بسیار موثقی درباره قیام یک رهبر شیعه یمنی در آخر الزمان وجود دارد که با جنبش ایرانیان نیز هماهنگ خواهد بود. از سوی دیگر می‌دانیم که حوثی‌ها تنها گروه شیعه اثناعشری در یمن هستند که به انقلاب ایران نیز اعتقاد دارند. با توجه به دو موضوع فوق، حال سؤال این است که آیا این امکان وجود دارد که یمانی موعود از میان همین حوثی‌ها باشد؟ یا شیعیان دیگری از درون حوادث جاری سر برخواهند آورد که یمانی موعود، رهبر آنان خواهد بود؟

    برای پاسخ به این سؤال، باید گفت: در حقیقت مسأله تشخیص مصداق در مورد یمانی که زمینه ساز ظهور حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف است و در روایات به او وعده داده شده و این که آیا یمانی در میان حوثیان هست یا نه، جزو امور غیبی است. ما نمی‌توانیم به شکل قطعی این مسأله را اثبات یا رد کنیم. البته می‌توانیم به قانون مهمی اشاره نماییم که باید همیشه در نظر داشته باشیم. این که ما پیرو اهل بیت علیهم السلام هستیم و به همین جهت باید جنبش‌های پدید آمده در ایران، عربستان، عراق و یمن را به شکل ویژه مورد توجه قرار دهیم، چون حرکت حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف و یاوران اصلی ایشان در ایران، یمن، عراق و عربستان هستند. همین مسأله باعث می‌شود تا به جنبش حوثی توجه کنیم.

    جنبش حوثی در منطقه‌ای استراتژیک قرار دارد که در دوران ظهور، محور برخی تحولات عظیم خواهد بود. بنابراین نمی‌توانیم به این جنبش به چشم حرکات دیگر شیعیان مثلاً در لیبی یا فرانسه بنگریم. شکی نیست که جنبش حوثی، جنبشی پربرکت و یاری شده از جانب خداست، ولی این دلیل، کافی نیست که ادعا کنیم یمانی در این مجموعه قرار دارد.

    از گذشته فشارهای شدیدی علیه جمهوری اسلامی ایران در رابطه با شیعیان یمن در سطح بین الملل وجود دارد که در طی ماههای اخیر تشدید شده است البته رسانه‌های بین‌المللی ایران به شکل رسمی و علنی مظلومیت شیعیان یمن را مطرح می‌کند. به همین دلیل هم عربستان و مصر پخش برنامه‌های شبکه العالم را از ماهواره‌های عرب ست و نیل‌ ست قطع کرده‌اند، چون شبکه العالم ـ که متعلق به ایران است‌ـ زبان مظلومیت شیعیان یمن است. جالب این که این تصمیم تقریباً سه روز قبل از هجوم قبلی عربستان علیه شیعیان یمن اجرایی شد.

    آینده تحولات یمن چیست؟

    باید منتظر ماند و دید سمت و سوی تحولات یمن چگونه خواهد بود ، اما آنچه روشن است این است که این انقلاب وعده داده شده به لطف حق شکست خوردنی نیست ، یقیناً حتی اگر درگیریهای کنونی با وساطت کشورها بطور موقت نیز خاتمه یابد ، تهاجم حماقت آمیز آل سعود به شیعیان یمن و انصارالله این اختیار را می دهد تا در زمان مناسب که اختلافات شاهزادگان سعودی بر سر قدرت تشدید شده و پایه های حکومتی متزلزل گردیده و حرکت مردمی آغاز شود ، پاسخ متقابل و ضربه نهایی را به پیکره منحوس و فرتوت آل سعود وارد آورد و برای یاری نهضت جهانی اسلام وارد سرزمین وحی شود.

    ................

    پی‌نوشت:

    ( 1 ) سند صحیح ، سندى است که تمام راویان آن مورد وثوق باشند . مترجم

    ( 2 ) بحار : 52 / 204 .

    ( 3 ) بشارة الاسلام ص 93 به نقل از غیبت نعمانى .

    ( 4 ) بحار : 52 / 233 .

    ( 5 ) بحار : 52 / 210 .

    ( 6 ) بحار : 52 / 75 .

    ( 7 ) بشارة الاسلام ص 187 .

    ( 8 ) بحار : 52 / 210 .

    ( 9 ) بحار : 52 / 245 .


    منابع:

    - کتاب عصر ظهور - علامه کورانی

    http://www.hawzah.net/fa/Magazine/View/6024/7463/92571/

    - سایت رایحه ظهور

    نظرات  (۹)

    ذره ی ناچیز ۱۸ خرداد ۹۴ ، ۱۳:۳۹
    خبر آمد خبری در راه است
    سرخوش آن دل که از آن آگاه است...

    ان شاءالله زمینه ساز ظهورش باشیم

    اللهم انصر الاسلام والمسلمین

    اجرکم عندالله...
    من اویس قرنم
    دل به دریا میزنم
    اهل عالم بدونن
    من هم اهل یمنم
    با عرض سلام
    از همه دوستانی که تحولات منطقه رو در رابطه با علایم اخر الزمان پیگری می کنند دعوت می کنم که کتاب ، متفاوت و جریان ساز با عنوان «بازگشت به اسلام» نوشته علامه «منصور هاشمی خراسانی» که به صورت گسترده در برخی کشورهای اسلامی از جمله ایران منتشر شده است را حتما مطالعه بفرمایید.

     

    لینک دانلود مستقیم:

     https://www.alkhorasani.com/fa/download/?n=Bazgasht-be-Eslam&f=pdf

     

    لینک دانلود کمکی:

    http://www.mediafire.com/download/ubjj0rdhx26m6i4/Bazgasht+be+Eslam.pdf

     

    http://s6.picofile.com/file/8174661792/%D9%85%D8%AA%D9%86_%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8_%D8%A7%D8%B1%D8%B2%D8%B4%D9%85%D9%86%D8%AF_%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DA%AF%D8%B4%D8%AA_%D8%A8%D9%87_%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85_%D8%A7%D8%AB%D8%B1%DB%8C_%D8%A7%D8%B2_%D8%AC%D9%86%D8%A7%D8%A8_%D8%B9%D9%84%D8%A7%D9%85%D9%87_%D9%85%D9%86%D8%B5%D9%88%D8%B1_%D9%87%D8%A7%D8%B4%D9%85%DB%8C_%D8%AE%D8%B1%D8%A7%D8%B3%D8%A7%D9%86%DB%8C.pdf.html
    پاسخ:
    قبل از مطالعه کتاب انحرافی «بازگشت به اسلام»، دو مطلب زیر را مطالعه نمائید:
    دوست عزیز ای کاش به جای گشتن در اینترنت و باز تاب حرف های مغرضانه.اندکی وقت می گذاشتید وخود کتاب بازگشت به اسلام را مطالعه می کردید. انگاه به قول شما اگر انحرافی در ان می یافتید با دلیل بیان می کردید.خوب است انسان هم حرف های موافق و هم حرف های مخالف را بشوند و بعد در ان تعقل کند چنانکه خدواند می فرمایید:
    فَبَشِّرْ عِبَادِ؛ الَّذِینَ یَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَیَتَّبِعُونَ  أَحْسَنَهُ  أُولَئِٰکَ الَّذِینَ هَدَاهُمُ اللَّهُ وَ أولَئِٰکَ هُمْ أُولوُ الْأَلْبَابِ «  پس بندگانم را بشارت ده؛ همانانی که هر سخن را می شنوند و از بهتر آن تبعیّت می کنند؛ آنان هستند که خداوند هدایت شان کرده است و آنان هستند
    که دارندگان عقل هایند.
    لذا به شما دوستان عزیز توصیه می کنم که کلام حضرت حق را معیاری قرار دهیم برای رسیدن به هدایت پروردگار نه سخنان غرض ورزانه کسانی که می خواهند حق را با دهان هایشان خاموش کنند.
    پاسخ:
    خوانده‌ام.
    شما فکر کردی که هر کس یک کتاب نوشت دیگه خیلی کارش درسته؟!
    رهبر فرقه ضاله بهائیت هم کتاب نوشته. 
    آقای طاهری رهبر فرقه عرفان کیهانی (حلقه) که هم اکنون در حال آب خنک خوردن است به جای یک کتاب چندین کتاب نوشته است.
    این آقای علامه تا دیروز کجا بود؟ کی و کجا علامه شد؟ در کدام حوزه علمیه درس خوانده؟ 
    ساکن کجاست؟ چرا هیچ آدرس یا شماره تماسی از ایشان در دست نیست؟
    دوست خوب و عزیزم شما که کتاب را خوانده ای برای ما از اشکالات کتاب بگو تا چشم ما هم باز شود. خدا شاهد است که ما خواندیم و جز حقیقت چیزی ندیدیم. اگر واقعا از نظر علمی اشکالی به مطلب میبینید بفرمایید والا اینکه چون در آن با بعضی از منافع طرفداران نظام تناقض وجود دارد به فرافکنی میپردازید بحثش جداست. اینکه یک نفر چند مطلب بیان کند که هیچ استدلال علمی پشت آن نیست و دیگران هم آن را کپی کنند که نشد نقد برادرم. اگر امروز ایشان از نظر عموم پنهان هستند به دلیل نبود امنیت برایشان است و این کاریست که هر انسان عاقلی انجام میدهد و الا ایشان برای دوستان و شاگردانشان شناخته شده هستند و کلاس های درس ایشان هم برقرار است.
    اگر زندان رفتن نشان باطل بودن عقیده افراد است که همین علمای شما همگی چهل سال پیش در زندان بودند بسیاری از پیامبران و امامان خودمان هم همینطور. یعنی واقعا تمامی استدلال هایتان این چنین است؟!!!
    من از همه ی دوستان دعوت میکنم حتما این کتاب را مطالعه کنند و نظرات علمی و نقدهای خودشون رو با دیگران و بنده در میان بذارند.
    در پناه خداوند
    پاسخ:
    اولا که خدا نکند بنده دوست شما باشم. 
    ثانیا باید خدمت شما (که تغییر نام دادی و با یک آی‌پی دیگر اومدی نظر دادی و همان فرد قبلی هستی) عرض شود که 
    قبلا افرادی نظیر آقای هادی نقیان به طور مبسوط، پاسخ شما را داده‌اند
    اما شما به جای جواب دادن، فقط توهین کردید. و حتی حاضر به مناظره حضوری نشدید.
    و بر خلاف آنچه شما گفته‌اید اتفاقا فرافکنی کار شما و دار و دسته‌تان است.
    ثالثا اگر ایشان امروز از منظر عموم پنهان هستند به خاطر مسائل امنیتی نیست؛ چون اساسا چنین فردی وجود خارجی ندارد.
    رابعا خیالتان را راحت کنم تو این سایت کاسب نیستید، البته در فضای مجازی چیزی که زیاد است افراد ساده باور.
    اخر برادر من نمیدانم چرا اینقدر میخواهید خشک مغز باقی بمانید و با دیگران جدل کنید!
    دوستمان کتابی را معرفی کردند که به نظر بنده هم کتاب بسیار خوبی بود یعنی اینقدر تحمل سلیقه افراد برایتان سخت است؟!!! 
    حال بنشینید برای خودتان ببافید و پیش بروید ببینیم به کجا میرسید. بنده اهل جدل نیستم مخصوصا با کسانی که خداوند درباره ی انها میفرماید " ختم الله علی قلوبهم و علی سمعهم و علی ابصارهم غشاوه و لهم عذاب عظیم" بقره 7
    پاسخ:
    کتاب را که از اول هم خودت معرفی کردی، فقط بعدش آی‌پی و نامت را عوض کردی!
    مطلبی که شما می‌فرمائید یک اختلاف سلیقه معمولی نیست بلکه این کتاب بی‌بنیان یک قرائت انحرافی از اسلام است.
    هر چند این کتاب آنقدر بی پایه و اساس و سطحی است که ارزش نقد کردن ندارد 
    اما برای روشن شدن افکار عمومی، در آینده نقد این کتاب در همین سایت منتشر خواهد شد.
    پاسخ به صحبت های هادی نقیان
    http://www.mediafire.com/view/iu57hi8l19md57m/!هادی_نقیان_در_هاله_ای_از_ابهام.pdf
    ممنون بابت اطلاع رسانیتون.

    اتفاقا انقلاب ایان هدایت بخش تره و  ایران درسته مشکلات داره ولی عالی اداره میکنه

    در ضمن حواستون باشه که کدوم روایت درست و کدوم غلطه

    در ضمن انقلاب اسلامی ایران یعنی آغاز ظهور

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی