به سوی ظهور

مهدویت و امام زمان (عج)

به سوی ظهور

مهدویت و امام زمان (عج)

۸ مطلب در شهریور ۱۳۹۵ ثبت شده است

غدیر روز بیعت با امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف

غدیر روز بیعت با امام زمان



امام زمان پرچمدار غدیر است. در روایات فراوانی ذکر شده که پرچم حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف همان پرچم پیامبر صلی الله علیه و آله است. امام صادق علیه السلام درباره آن پرچم به ابوبصیر فرمود:

«یا اَبا مُحَمَّدٍ ما هِیَ وَاللَّهِ قُطْنٌ وَلاکَتانٌ وَلاقَزٌّ وَلاحَریرٌ. قُلْتُ: فَمِنْ اَیِّ شَیْ ءٍ هِیَ قالَ مِن وَرَقِ الجَنّةِ نَشَرَها رَسُولُ اللّهِ صلی الله علیه وآله یَومَ بَدرٍ ثُمَّ لَفَّها وَدَفَعَها اِلَی عَلیّ علیه السلام فَلَمْ تَزَلْ عِنْدَ عَلیٍّ حَتَّی اِذا کانَ یَوْمَ البَصْرَةِ نَشَرَها اَمیرُالمُؤمِنینَ فَفَتَحَ اللَّهُ عَلَیهِ ثُمَّ لَفَّها وَهِیَ عِندَنا هُناکَ لا یَنْشُرُها اَحَدٌ حَتَّی یَقُومَ القائِمُ فَاِذا هُوَ قامَ نَشَرَها» الغیبة، ص 307، ح 2.

«ای ابا محمد! به خدا قسم آن پرچم نه از پنبه است و نه از کتان و نه از ابریشم و نه از حریر، عرض کردم: پس از چه چیزی است؟ فرمود: از ورق (برگ) بهشتی است. رسول خدا صلی الله علیه وآله در روز بدر آن را برافراشت، و بعد آن را در هم پیچید و به علی علیه السلام داد. پس همچنان نزد علی علیه السلام بود تا هنگامی که روز بصره فرا رسید، آن را برافراشت. پس خداوند پیروزی را نصیب او ساخت. سپس آن حضرت آن را در هم پیچید و آن اینجا نزد ما است. هیچ کس آن را نخواهد گشود تا آن گاه که قائم علیه السلام قیام کند و چون او قیام نمود، آن را برخواهد افراشت.»

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ شهریور ۹۵ ، ۰۹:۲۹

دانلود مجموعه‌های نفیس صوتی “غدیر می‌نگریست بهاران را…” و “غدیر می‌نگریست سپیده‌دمان را…” به مناسبت عید غدیر

امیرالمؤمنین

این دو مجموعه به صورت استدیویی ضبط شده و از کیفت خوبی برخوردار است و سبک جدیدی از مدیحه سرایی و همخوانی و دکلمه را دارا می‌باشد…

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ شهریور ۹۵ ، ۱۲:۲۹

با هدف آشناسازی منتظران امام عصر‌(عج) با جایگاه مهدویت در خطبه غدیر

ویژه‌نامه "غدیر و مهدویت"

غدیر و امام زمان

ویژه نامه غدیر و مهدویت به ارتباط مهدویت و غدیر می‌پردازد و سیمای امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف ) و مهدویت را در خطبه غدیر بررسی می‌نماید.

در این ویژه‌نامه مناسبتی به‌صورت متقن و مستدل، به موضوعاتی چون "پیوند غدیر و مهدویت"، "جدایی از امام‌(ع)"، "غدیر؛ قربانی قدرت"، "شایستگان و کارگزاران علوی‌ و مهدوی"، "ولایت؛ پیوندی الهی"، "اولین و آخرین وصی"، "عنایت علوی‌ به علامه امینی" و "راز محبوبیت امام علی‌(ع)" پرداخته شده است.

در بخش «پیوند غدیر و مهدویت» این ویژه‌نامه، با تبیین جایگاه امام مهدی‌(عج) در خطبه غدیر، سیمای امام زمان‌(عج) از دیدگاه نهج‌البلاغه و ذکر روایاتی از امام علی‌(ع) در مورد امام زمان‌(عج)، به برخی شبهات نیز پاسخ داده شده است.

شیفتگان و دلدادگان اهل بیت(ع) و منتظران امام عصر‌(عج) می‌توانند از مطالب غنی این ویژه‌نامه با هدف بررسی و پیوند میان واقعه غدیر و مهدویت استفاده کنند:

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ شهریور ۹۵ ، ۱۰:۱۳

امام زمان(عج) در روز عرفه کجاست

امام زمان(عج) در روز عرفه

بر اساس برخی از روایت موجود امام زمان(عج) زمان غیبت کبری بین مردم حضور دارند اما هیچ کس ایشان را نمی‌شناسد، امام صادق (ع) می‌فرمایند که یکی از مکان‌ها و زمان‌هایی که ایشان حضور می‌یابند، در صحرای عرفات در موسم حج است.


زراره از امام صادق(ع) نقل می‌کند که ایشان فرمودند: «یفقد الناس إمامهم؛ یشهد الموسم فیراهم ولایرونه»؛ زمانی فرا می‌رسد که مردم امام خود را نبینند، او در روزهای حج مردم را می‌بیند ولی مردم او را نمی‌شناسند.

یکی از نواب اربعه امام نیز، محمد بن عثمان می‌گوید: والله ان صاحب هذا الأمر یحضر الموسم کل سنة فیرى الناس و یعرفهم و یرونه و لایعرفونه؛ به خدا سوگند، صاحب این امر همه ساله در مراسم حج حضور پیدا مى‏‌کند. مردم را مى‏‌بیند و مى‏‌شناسد؛ ولى مردم -با این‏که او را مى‏‌بینند- نمى‏‌شناسند.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ شهریور ۹۵ ، ۱۱:۵۰

به مناسبت 7 ذی‌الحجه؛ شهادت امام باقر(ع)

نظر امام محمد باقر (علیه السلام) درباره ایرانیان منتظر

امام محمد باقر(ع)


امام محمد باقر علیه‌السلام، امام پنجم شیعه که طبق حدیث لوح (اهدایی حضرت فاطمه به جابر بن عبدالله انصاری) از سوی پیامبر، به لقب باقر به معنای شکافنده علوم، ملقب گردید.
پدر امام باقر، «امام علیّ بن الحسین بن علیّ بن ابی‏طالب علیهم السلام»، امام سجّاد(ع) و مادر ایشان، «فاطمه» معروف به امّ عبدالله (دختر امام حسن مجتبی علیه السلام) است. بنابراین نسب امام باقر، هم از طرف پدر و هم از طرف مادر به دو فرزند امام علی، سیدی شباب اهل الجنه- امام حسن و امام حسین علیهما السلام، میرسد . [1]
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ شهریور ۹۵ ، ۱۸:۴۹

اشک های امام جواد علیه السلام به یاد امام عصر (عج)

امام جواد (ع)


از امام جواد علیه السلام همانند دیگر امامان معصوم علیهم السلام درباره مهدویت سخنان متعددی نقل شده است. شیخ صدوق در کتاب شریف کمال الدین سه روایت را از آن امام همام آورده است.


از جمله این روایات، روایتی است که «ابی دلف» از آن حضرت نقل کرده است. او می گوید: امام جواد علیه السلام پس از معرفی دو امام پس از خود، سپس سکوت کردند. من به حضرت عرض کردم: امام پس از حسن (امام عسکری) علیه السلام کیست؟

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ شهریور ۹۵ ، ۰۸:۴۰

بیست و پنجم ذی‌القعده روز دحوالارض

روز بیست و پنجم ذی‌القعده روز دحوالارض


دحوالارض به معنای بیرون آمدن خشکی از زیر آب است و اولین نقطه‌ای که از زیر آب خارج شده، کعبه است و این معنای خاص و لطیفی است ولی آنچه در روایات آمده و قابل استفاده است بحث فضیلت و ممتاز بودن این روز می‌باشد.

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ شهریور ۹۵ ، ۰۸:۱۲

کلامی تکان دهنده از مرحوم آیت الله مجتبی تهرانی

یک ملاک برای ارزیابی منتظر بودنمان در بیان آقا مجتبی تهرانی

آقا مجتبی تهرانی


اگر انسان کامل بخواهد به شکل مکتوب در آید صورتش می‌شود قرآن کریم، همانگونه که امیرالمؤمنین امام علی علیه السلام قرآن ناطق بودند،

حال اگر این قرآن قرائتش و تفکر در آیاتش قلوب ما را متحول نمی‌کند، شک نکنید که زیارت انسان کامل، حضرت حجت هم قلوب ما را متحول نخواهد کرد!

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ شهریور ۹۵ ، ۱۱:۲۹