به سوی ظهور

مهدویت و امام زمان (عج)

به سوی ظهور

مهدویت و امام زمان (عج)

۱۶ مطلب در فروردين ۱۳۹۵ ثبت شده است

امام مهدی عجل الله تعالی فرجه در کلام امام جواد علیه السلام

امام جواد(ع)

یکی از شیوه‌های مبارزاتی حضرات معصومین علیهم السلام بصیرت‌دهی و دانش افزایی شیعیانشان در برابر هجمه‌های اعتقادی و شبهاتی بود که بر مذهب مقدس وارد می‌شد.

مناظره‌های حضرت امام جواد علیه السلام در این موضوعات معروف و مشهور است به طوری که مأمون عباسی نیز به خاطر تسلط مطلق حضرت در مناظرات ارادت و محبت ویژه‌ای به ایشان داشت.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ فروردين ۹۵ ، ۰۷:۲۴

بارش باران بی سابقه ....

در سالی‌ که‌ بناست‌ حضرت‌ مهدی‌(ع‌) ظهور کنند قحطی‌ به‌ طور جدی‌ شیوع‌ یافته‌ و در بیستم‌ ماه‌ جمادی‌الاول‌ چنان‌ بارانی‌ می‌بارد که‌ از زمان‌ منزل‌ گرفتن‌ حضرت‌ آدم‌ در زمین‌ بی‌سابقه‌ است‌ که‌ این‌ باران‌ تا دهم‌ ماه‌ رجب‌ ادامه‌ می‌یابد.

از امام‌ صادق‌(ع‌) نقل‌ شده‌ که‌ فرمودند: وقتی‌ قیام‌ قائم‌(ع‌) نزدیک‌ شود در ماه‌ جمادی‌الثانی‌ و ده‌ روز از رجب‌ بر مردم‌ بارانی‌ می‌بارد که‌ خلائق‌ همانند آن‌ را ندیده‌ باشند. (1)

و شیخ‌ مفید در الارشاد چنین‌ آورده‌ است‌ که‌: سپس‌ به‌ بیست‌ و چهار باران‌ ختم‌ می‌شود که‌ زمین‌ را پس‌ از مرگش‌ زنده‌ می‌کند و برکاتش‌ نمایان‌ می‌شود. (2)

۹ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ فروردين ۹۵ ، ۲۱:۵۰

داستان رفاقت سید کریم کفاش با امام زمان(عج)

سید عبدالکریم کفاش

سید عبدالکریم کفاش چه کرده بود که امام زمان(عج) خود به دیدارش می‌آمدند؟

دریافت فایل صوتی:

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ فروردين ۹۵ ، ۰۱:۳۸

نقش امام هادی(علیه السلام) در تحکیم اندیشه مهدویت

امام هادی(ع)

دوران زندگانی حضرت امام هادی(ع) از ابعاد مختلف، زمانی بسیار حساس به شمار می‌آید و به همین نسبت رهبری شیعیان در این زمان نیز با حساسیت، دشواری‌ها و خطراتی همراه بوده است.

بر این اساس امام هادی(ع) در این زمان توانسته‌اند به خوبی نقش امامت خود را ایفا کنند و جامعه شیعه را رهبری نمایند.

یکی از برنامه‌ها و نقش‌های ماندگار امام هادی(ع)، تبیین و تحکیم اندیشه مهدویت بود که ایشان در دو عرصه تئوری و عملی به خوبی آن را به انجام رساندند:

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ فروردين ۹۵ ، ۱۰:۳۹

امام باقر(ع)

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک یا اینجا کلیک نمائید.


امام محمد باقر(ع):

«مطمئنا بدان! اگر من آن روزگاران را درک کنم، جانم را براى فداکارى در رکاب حضرت صاحب الامر (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) تقدیم مى‏‌کنم».

غیبت نعمانى، ص ۲۷۳.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ فروردين ۹۵ ، ۰۸:۵۲

معرفی مجموعه کتاب داستان‌های «آرزوهای آسمانی» ویژه کودکان

آرزوهای آسمانی


واحد کودک و نوجوان مرکز تخصصی مهدویت قم برای آشنایی هر چه بیشتر شما عزیران با امام مهربانمان حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف برنامه ها و کتاب های رنگارنگ و قشنگی را تهیه کرده است.
چون شما بچه‌های عزیز که امیدهای آینده هستید، کتاب داستان را خیلی دوست دارید، مجموعه‌ی آرزوهای آسمانی را برایتان آماده کرده‌ایم که در هر جلد یک داستان زیبا و شنیدنی به همراه نقاشی می‌باشد تا شما با خواندن آن داستان بیشتر با امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف آشنا شوید.

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ فروردين ۹۵ ، ۱۱:۳۵
۱ ۲
بعدی