عید فطر، ندبه دلتنگی در فراق امام عصر (عج)
دانلود مقاله جامع با موضوع «مواجهه امام زمان علیه السلام با قوم یهود در عصر ظهور»
عصر ظهور امام زمان علیه السلام، عصر مواجهه و رویارویی با اقوام و ملل مختلف از جمله مواجهه با قوم یهود است.
تاریخ یهود با حوادثی پرفراز و نشیب همراه بوده و هست. در قران آیات متعددی به یهود، انبیای بنیاسرائیل، اوصاف و کردار ناپسند این قوم اشاره دارد، در برخی از آیات خبر از تباهی، ذلت ابدی و نابودی آنها داده است.
از مجموع شواهد بر میآید که امام زمان در عصر ظهور در دو مرحله با یهودیان مواجهه دارد، در مرحله اول با اقامه دلایل مورد قبول برای یهودیان، آنان را به اسلام دعوت مینماید، برخی نیز ایمان میآورند اما بسیاری در اثر نژادپرستی و عناد، اسلام نمیآورند و جنگ سختی با آنها شکل میگیرد،
حجت الاسلام پناهیان: شب قدر، مجلس اضطرار بگیرید
شب بیست سوم با موضوع فرج بسیار تناسب دارد، چون سحر شب بیست و سوم آن سالی که بنا باشد حضرت(عج) ظهور بفرمایند، منادی صدا خواهد زد و قریب الوقوع بودن ظهور را اعلام خواهد کرد.
خداوند متعال در چهارمین آیۀ سورۀ مبارکۀ قدر میفرماید:
تنزّل الملائکة و الرّوح فیها بإذن ربهّم من کلّ أمرٍ.
فرشتگان و روح، در آن شب به دستور پروردگارشان با هر فرمانی (برای تقدیر هرکاری) فرود آیند.
فعل مضارعِ «تنّزل» دلالت بر تکرار و بقاءِ «لیلةالقدر» دارد،
مهدویت از اساسیترین آموزههای دین مبین اسلام شمرده میشود. هر یک از معصومین علیهمالسلام یعنی از رسول خدا صلی الله علیه و آله گرفته تا اوصیای حضرت یعنی ائمه اطهار علیهمالسلام، نسبت به تبیین آن اهتمام ویژهای داشتند به گونهای که احادیث مربوط به مهدویت، آخرالزمان و ظهور بیشترین حجم از روایات را به خود اختصاص داد؛ بخشی از این روایات در توضیح و تفسیر آیات قرآن طرح شد که با عنوان «آیاتالمهدی (عج)» شناخته میشوند و بخشی نیز به مناسبتهای سیاسی و اجتماعی بیان شد.
کتاب قرآن و امام مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) از حجت الاسلام قرائتی و محمدرضا فؤادیان
در حدیث ثقلین ـ که متواتر و مورد اتّفاق شیعه و سنّی است ـ پیامبر اکرم (ص) بارها فرمودند:
من از میان شما میروم، ولی دو چیز گرانبها میان شما باقی میگذارم؛ یکى قرآن و دیگرى اهلبیت و این دو هرگز از یکدیگر جدا نمیشوند تا در کنار حوض بـه من ملحق شوند. (بحار الانوار، ج 2 ، ص 104)
لذا ما معتقدیم این دو در کنار یکدیگر، وسیله نجات و هدایتند.
اگر کسی فقط به کتاب خدا قناعت کند، گمراه است و اگر کسی خود را علاقهمند به اهلبیت بداند و قرآن را رها کند، باز گمراه است.
این دو همانند دو بال پروازند که اگر باهم نباشند پروازى صورت نمیگیرد؛ و معنای جدا نشدن قرآن از اهلبیت، آن است که الآن در کنار قرآن، حضرت مهدی هستند.
و به یقین در روزگار ما امام زمان(عج) مصداق شریک القرآن میباشد. تنها اوست که در این دوران همیشه با قرآن و در کنار قرآن بوده و خواهد بود؛ چراکه تنها امام زمان شریک قرآن و قرآن ناطق است.
سخنرانی کوتاه و شنیدنی آیتالله ناصری با عنوان «وقت افطار از خدا چه بخواهیم؟»
دانلود فایل:
غزلی در وصف امام زمان (عج) از زبان استاد سخن شعر و ادب فارسی
اولین روز از ماه اردیبهشت مختص استاد سخن فارسی «سعدی» است. به همین بهانه به معرفی غزلی میپردازیم که «افصحالمتکلمین» در بوستان سروده و میتوان آن را در باب امام زمان (عج) دانست: