کتابهای "ملاحم و فتن" دستهای از منابع حدیثی است که به اوضاع آخرالزمان و ظهور امام عصر(عج) میپردازد. البته این مبحث در میان شیعه غالبا با عنوان ملاحم و در میان اهل سنت بیشتر با عنوان فتن تعبیر شده و هر دو فرقه کتابهای خود را به همین نامها خواندهاند.
و تو ای گمشدهی تاریخ!
ای منجی انسان!
ای آخرین امید!...
بنگر، ابلیس را که چگونه نعرههای مستانه سر میدهد.
قارونها را که چگونه اموال مردمان را به یغما برده و خون محرومان و مستضعفان جهان را در شیشه کردهاند.
سامریها را که در غیاب تو مردم را به گوساله پرستی فرا میخوانند.
امام زمان (عج) در مناجات خویش با خداوند فرمودند:
وَعَلَى النِّساَّءِ بِالْحَیاَّءِ وَالْعِفَّةِ
پروردگارا به زنان (امت من)، حیاء و پاکدامنی ارزانی بدار.
شعری به مناسبت هشتم شوال، سالروز تخریب بقیع
تخریب کردهاند حرم و بارگاهتان
آنها که زندهاند به لطف نگاهتان
بر روی مهربانیتان چشم بستهاند
با خود نگفتهاند چه بوده گناهتان
نماهنگ « جایی که باید باشیم » تقدیم به مدافعان حرم آل الله
این نماهنگ روایتی است از زمینهسازی مدافعان حرم برای ظهور امام زمان (عج).
نماهنگ "جایی که باید باشیم" به گوشهای از جوانمردیها و اعتقادات قلبی مدافعان حرم اشاره دارد. این نماهنگ به زبان عربی بوده و زیر نویس فارسی دارد.
این موزیک ویدئو در کشور لبنان ساخته شده است.
مجری طرح: تلویزیون اینترنتی نصر
تهیه کننده: شبکهی افق سیما
دریافت:
پرسش و پاسخ(36)
آیا تعداد 313 نفر از یاران خاص امام مهدی(ع) همه همعصر زمان ظهور هستند؟
یعنی زنده هستند یا از افرادی هم که در گذشته زندگی میکردهاند از آنها هم میتواند باشد؟
دانلود کلیپ (حجم: 6MB)
پاسخ:
تعدادی از یاران امام زمان(ع) از گروه 313 نفری، از کسانی هستند که در زمان خود حضرت زندگی میکنند.
مکاشفه مجلسى اول و نظر امام زمان علیه السّلام راجع به زیارت جامعه
ملا محمدتقی مجلسی اصفهانی مشهور به مجلسی اول، پدر بزرگوار علامه محمدباقر مجلسی و از دانشمندان بزرگ شیعه عصر صفوی است. وی در سال 1003 یا 1004 ه . ق در اصفهان دیده به جهان گشود و در سال 1070 ه . ق در همانجا از دار فانی رخت بربست.
او بزرگ مردی بود که با همت بلند و نوشتههای گرانقدر خویش توانست به مذهب تشیع، رونقی ویژه بخشد.
در ماه مغفرت نشد آقا ببینمت....
این روزها که زمزمهی یار میکنم
خیلی هوای دیدن دلدار میکنم
در ماه مغفرت نشد آقا ببینمت
بر بیلیاقتی خود اقرار میکنم
سؤال:
چرا در زمان غیبت در اعیاد بزرگ دستور دادهاند که شیعیان دعای ندبه بخوانند، مگر معنای ندبه گریه با صدا و ناله و فریاد نیست؟ پس چرا باید شیعیان در روزهایی که همه مسلمانان خوشحالاند، دعایی را بخوانند که توأم با گریه و ناله و فریاد باشد؟