به سوی ظهور

مهدویت و امام زمان (عج)

به سوی ظهور

مهدویت و امام زمان (عج)

چگونه می‌توان به امام زمان(عج) نزدیک شد (تقرب یافت)؟

دوشنبه, ۷ مهر ۱۳۹۳، ۱۰:۰۳ ب.ظ | بازدید: ۴۵۲۵ | دسته بندی: پرسش و پاسخ مهدوی

پرسش و پاسخ(25):

چکار کنیم تا مؤفق شویم به آقا امام زمان(عج) نزدیک شویم؟

 پرسش و پاسخ مهدوی


دانلود کلیپ (حجم: 12MB)


برای نزدکی و تقرب به امام زمان(علیه السلام) باید به نکاتی توجه داشته باشیم:

اولین آن‌ها و بلکه مهم‌ترین آن‌ها، بحث شناخت امام(ع) است. از روایت‌های فراوانی که درباره معرفت و شناخت امام زمان(ع) از پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصومین(علیهم السلام) وارد شده این‌طور برداشت می‌شود که از ارکان مهم ارتباط معنوی و قلبی با امام(ع)، معرفت ساحت مقدس وجود امام زمان(ع) است.

به همین خاطر هم هست که در روایت‌های متعدد وارد شده که هر کس امام زمان خودش را نشناسد به مرگ جاهلی مرده است. طبیعی است هر چه شناخت انسان از یک حقیقت، عمیق‌تر و بیشتر باشد امکان ارتباط باطنی او بیشتر می‌شود و آدمی با معرفت به امام زمان(ع) در همه جا و در همه وقت حضور آن امام را لمس می‌کند و او را در کنار خودش می‌بیند.

برای رسیدن به این مقام و رسیدن به چنین شناختی باید از خداوند کمک بگیریم. در کتاب شریف کافی جلد اول صفحه 337 در ضمن یک روایتی وارد شده که ائمه(علیهم السلام) فرموده‌اند: خدایا حجت خودت را به من بشناسان که اگر حجت خودت را به من نشناسانی راه خودم را گم می‌کنم و صراط مستقیم را از دست می‌دهم. لذا یکی از راه‌های تقرب به حضرت، شناخت و معرفت حضرت است.

از جمله نکات دیگری که باید در تقرب به حضرت توجه شود بحث یاد حضرت است. اینکه انسان پیوسته به یاد آن عصاره خوبی‌ها باشد. بهانه‌های فراوانی ما برای توسل و یاد حضرت داریم، گاهی با زیارت آل یاسین به خدمت مبارک آن حضرت، سلام عرض می‌کنیم، گاهی با دعای ندبه در فراق جانسوز آن حضرت، فغان سر می‌دهیم و همه روزه با دعای عهد خودمان با حضرت تجدید عهد و پیان می‌کنیم و از او درخواست می‌کنیم که ما را عنوان یار و سرباز خودش قبول کند.

باز از جمله مسائل دیگری که باعث تقرب انسان می‌شود بحث تهذیب نفس و کسب کمالات روحی و معنوی هست. برای ارتباط و انس بیشتر با آن بزرگوار باید در دوری از گناهان و آلودگی‌ها تلاش کنیم و آینه دل خودمان را از گناهان پاک کنیم و به جای رذیلت‌ها در وجودمان تخم فضیلت‌ها و نیکی‌ها را در زمین دلمان بکاریم. هر چه دل انسان و رفتار او پاک‌تر باشد قطعاً بهتر و بیشتر می‌تواند با آن پاک‌ترین وجودِ عالم ارتباط برقرار کند و در این صورت است که سنخیت به وجود می‌آید و هرگاه بین دو شیء سنخیت به وجود آمد تقرب و نزدیکی حاصل می‌شود. در سوره مبارکه واقعه آیه 79 خداوند در مورد قرآن می‌فرماید: «لَّا یَمَسُّهُ إِلَّا الْمُطَهَّرُون» ؛ کسی نمی‌تواند به عمق معارف و اسرار قرآن دست بیابد مگر کسانی که طاهر و پاک هستند. و امام(ع) به عنوان قرآن ناطق و به عنوان پاک‌ترین و کامل‌ترین انسان، ما باید طهارت را به دست بیاوریم تا او را درک کنیم و معرفت او را به دست بیاوریم. لذا با کسب کمالات اخلاقی و روحی، ما به امام(ع) می‌توانیم نزدیک شویم و با رعایت تقوا، رضایت آن امام را به دست  بیاوریم.

در آیات قرآن و روایات معصومین و کلمات بزرگان وارد شده است که تقوای الهی یعنی چه؟ تقوای الهی یعنی انجام واجبات و ترک محرمات. هر کس در این راستا گام بردارد در راه الهی است و در راه نزدیکی به امام(ع) است.

نظرات  (۱)

سلام علیکم؛
مطلب شما در بخش پیوندهای ارسالی قرار گرفت.
با درج لوگو و یا بنر ما در سایتتان به مشهور شدن بخش پیوندهای ارسالی و همچنین مشهور تر شدن خودتان کمک کنید.
چشم براه مطالب خوب شما هستیم.

www.zohur313.com---zohur313.com@chmail.ir

در پناه حق باشید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی