به سوی ظهور

مهدویت و امام زمان (عج)

به سوی ظهور

مهدویت و امام زمان (عج)

سیمای مهدویت در کلام امام هادی (ع)

پنجشنبه, ۱۷ مهر ۱۳۹۳، ۱۰:۰۶ ب.ظ | بازدید: ۲۵۵۲ | دسته بندی: ائمه معصومین

سیمای مهدویت در کلام امام هادی علیه السلام

امام هادی (ع)

علی بن مهزیار گوید: به امام هادی (علیه السلام) نامه‌ای نوشتم و در آن از فرج پرسیدم؟

در پاسخ حضرت نوشت:

هنگامی که صاحب شما از سرای ستمکاران غیبت کرد منتظر فرج باشید.

 

ابراهیم بن محمد بن فارس گوید: من و نوح و ایوب بن نوح در راه مکّه بودیم. در وادی زباله فرود آمدیم و با یکدیگر صحبت می‌کردیم. سخن از اوضاع زمانه و دوری امر امامت از ما بود. ایوب بن نوح گفت: من امسال نامه‌ای به امام هادی علیه السلام نوشتم و از این مساله پرسیدم. حضرت در جواب نوشت:

چون امام شما از میان شما برداشته شد (غایب شد) از زیر پاهای خود منتظر فرج باشید.

 

داوود بن قاسم جعفری گوید: از امام هادی (علیه السلام) شنیدم که می‌فرمود:

جانشین پس از من فرزندم حسن است و شما با جانشین پسرم چگونه خواهید بود؟

عرض کردم: فدایتان گردم چرا؟

فرمود: زیرا شما شخص او را نمی‌بینید و بردن نام او بر شما روا نباشد.

گفتم پس چگونه او را یاد کنیم؟ فرمود: بگویید حجت آل محمد (صلی الله علیه و آله) .

 

 علی بن عبدالغفار گوید: چون امام جواد (علیه السلام) درگذشت، شیعیان نامه‌ای به امام هادی (علیه السلام) نوشتند و از امر امامت سؤال کردند. حضرت در پاسخشان چنین نوشت:

آن امر تا من زنده هستم با من است و پس از من خدای تعالی جانشین مرا بیاورد و شما با جانشین پس از من چگونه خواهید بود؟

 

صقر بن ابو دلف گوید: از امام هادی (علیه السلام) شنیدم که می‌فرمود:

امام پس از من فرزندم حسن است و پس از حسن فرزندش قائم (عجل الله تعالی فرجه) کسی که زمین را از عدل و داد آکنده می‌کند همچنان که پر از ظلم و ستم شده باشد.

صقر بن ابودلف گوید: از امام هادی (علیه السلام) درباره روایت: «با ایّام دشمنی نکنید که با شما دشمنی خواهند کرد» پرسیدم. فرمود:

مقصود از ایّام ما هستیم و به واسطه ماست که آسمان و زمین بر پاست. شنبه نام رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و یک شنبه نام امیر مؤمنان (علیه السلام) و دوشنبه نام امام حسن و امام حسین و سه شنبه نام امام سجاد ، امام باقر و امام صادق، چهار شنبه نام امام کاظم، امام رضا، امام جواد و من، پنج شنبه نام فرزندم حسن و جمعه نام فرزند فرزندم(علیهم السلام) است که حق‌خواهان گرد او آیند و او کسی است که زمین را پر از عدل و داد نماید همچنان که پر از ظلم و جور شده باشد. این معنای ایّام است. در دنیا با آنها دشمنی نکنید که آنها در آخرت با شما دشمن خواهند بود. سپس فرمود: وداع کن و برو که بر تو ایمن نیستم.

 

منبع:کمال الدین و تمام النعمه، ج2 باب 37.

نظرات  (۴)

سلام علیکم؛
مطلب شما در بخش پیوندهای ارسالی قرار گرفت.
با درج لوگو و یا بنر ما در سایتتان به مشهور شدن بخش پیوندهای ارسالی و همچنین مشهور تر شدن خودتان کمک کنید.
چشم براه مطالب خوب شما هستیم.

www.zohur313.com---zohur313.com@chmail.ir

در پناه حق باشید.
سلام ممنون از حضورتون با کمال افتخار لینک شدین.ممنون میشم منم لینک کنین به نام *مهـــــدی بیــــــــــا*
پاسخ:
با سلام، تشکر
شما نیز در لیست پیوندهای ما قرار گرفتید.
التماس دعای فرج
کلیپ صوتی میکس شده ازسخنرانی حجت الاسلام فرحزاد درباره انتظارو دعابرای امام زمان(عج)
نوای شیعه مرکز تخصصی دریافت مداحی و ادعیه راه اندازی شد.

لطفا جهت اشاعه فرهنگ شیعه این بلاگ را لینک کنید و سپس با ارسال یک نظر ما را مطلع کنید تا شما را لینک کنیم.

www.navayeshia.blog.ir
پاسخ:
شما در لیست پیوندهای ما قرار گرفتید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی