به سوی ظهور

مهدویت و امام زمان (عج)

به سوی ظهور

مهدویت و امام زمان (عج)

اهمیت دعا برای فرج

دوشنبه, ۲۴ اسفند ۱۳۹۴، ۱۱:۰۷ ق.ظ | بازدید: ۲۷۴۶ | دسته بندی: تشرفات و حکایات

دعا برای فرج

در جنگ اشعار علّامه جلیل مرحوم آقامیرزا محمدتقی فقیه احمدآبادی، رؤیای ذیل به خط و امضای علّامه ثقه جلیل و عالم زاهد بی‌بدیل مرحوم آقامیرزا محمدباقر فقیه‌ایمانی امام جماعت مسجد امامزاده اساعیل دیده شد که عیناً نقل می‌شود:

بسم الله الرحمن الرحیم

این رؤیایی است صادقه که وقوع یافت از برای این احقر ضعیف محمدباقر شریف در وقت سحر از شب دوشنبه هشتم شهر جمادی‌الاول از سنه هزار و سیصد چهل و دو، و آن چنین است که دیدم در مسجد عظیمی هستم و مشغول نماز بودم و در مقابل من دو دوازده زرع دورتر جماعتی پشت به قبله نماز می‌کردند و در آن حال شخصی متّصل صدا می‌زند که چرا کسی اینها را منع نمی‌کند و خود رفتند برای منع آنها، پس چون در حال تشهّد رسیدم آقای جلیلی که عمامه سیاه بر سر مبارکشان بود تشریف آوردند و در پهلوی من طرف راست نشستند.

چون سلام دادم دیدم لوحی را که مانند کتاب بود باز کردند و در صفحه‌ی طرف دست چپ، دست مبارک را روی خطی از آن گذاردند و فرمودند بخوان و من تقریباً دو سطر از آن را خواندم از خواب بیدار شدم و آن عبارات به عینها در نظرم بود و آن چنین است:

«عن الشیخ ابی‌القاسم بن روح لقد جرت عاده اهل بلدکم باحتمال الاذی و ترک الدعاء فی فرج مولاکم صاحب الامر(ع) فویل لکم و عظم مصیبتکم و اغفلتاه فادعوا له و انتظروا فرج مولاکم».

 

و چون بیدار شدم و در تفکر حفظ کردن عبارات مذکوره بودم که محو نشود پس دو مرتبه چشم من به هم رفت و در آن حال دیدم مقابل دری ایستاده‌ام و پرده بر آن افتاده بود.

پس کسی از عقب پرده، پرده را پس نمودند و فرمودند حضرت صدیقه طاهره سلام‌الله علیها اینجا تشریف دارند و تو را می‌طلبند. پس چون خواستم وارد شوم آن کس که اذن دخول دادند و بعد دانستم که حضرت فضّه سلام‌الله علیها می‌باشند. فرمودند از آداب رفتن خدمت ایشان آن است که صلوات و سلام بر ایشان بفرستی و دعا در فرج حضرت صاحب الامر(ع) کنید.

پس من در حال رفتن در آن حجره چنین می‌خواندم و می‌ر‌فتم «اللّهم صلّ و سلّم علی مولاتنا فاطمه الزهراء و عجّل فی فرج مولانا صاحب الزمان(ع)» و آن حجره به قدری ظلمانی بود که هیچکس دیده نمی‌شد و چنین معلوم بود که اینجا بیت‌الاحزان است و رفتم تا به موقعی که فرمودند اینجا تشریف دارند و مشغول نمازند و سلام کن بر ایشان و اشاره فرمودند که به آن سلامی باشد که در نظر من بود و آن (را) در زاد العماد علّامه مجلسی قدس‌الله روحه الشریف روایت فرموده‌اند و در اعمال ماه جمادی‌الثانیه و آن مختصر است و اوّلش «السلام علیک یا سیّده نساء العالمین» است؛ پس من سلام نمودم و به آن سلام و چون از نماز فارغ شدند جواب فرمودند.

پس چنین فرمودند:

«علیکم بموالاتنا و اتّباع آثارنا و من اهمّها الصّلوه فی اوقاتها و الدعاء فر فرج القائم» :

بر شما باد به دوستی ما و تبعیت و پیروی از آثار و اعمال ما که مهمترین آنها، نماز اول وقت و دعا برای فرج قائم می‌باشد.

 

و بعد هم فرمودند آن کس که کتاب را در خواب قبل به تو نشان دادند «کان ولدی العبّاس» [فرزندم عباس بود] و در خواب اول هم آن جناب امر فرمودند به من که این رؤیا را نقل کن و التحریر فی الیوم الرابع عشر من الشهر المذکور 1343 انتهی نقل رؤیا. (کتاب ناگفته‌های عرفان، نور محمدی، صص 123-125)

 

منبع: کتاب حدیث خوبان، حمید خلیلیان، ص168-170

نظرات  (۳)

باران بهشتی ۲۶ اسفند ۹۴ ، ۱۷:۴۶

با سلام.  
موفق باشید. لطفا به وب بنده هم سر بزنین اگه با تبادل لینک موافقید خبرم کنید. ممنون 
با نامه خانم جوانا فرانسیس نویسنده و روزنامه نگار آمریکایی به زنان لبنان و فلسفه حجاب و طرح نوشته های دفتر با ارزشم، به روزم. 
منتظرتونم. یا علی [گل
باران بهشتی ۲۶ اسفند ۹۴ ، ۱۷:۴۷

سلام رفقا. آپم. حالمم خیلی بده.
ببخشید پست آخرم خشنه.
درباره مدافعان حرمه. لطفا انتشار دهید. 
منتظرم
یا علی 

باران بهشتی ۲۶ اسفند ۹۴ ، ۱۷:۴۸


عرض سلام به تمامی همسنگران گرامی. خواهشمندم این پست آخر رو انتشار بدین. با همین عکسها...
بچه ها واقعا فقط برای ابراز تأسف اینا رو نذاشتم. میدونم حال همه یه جوری شده. همه ناراحتن. ولی ازتون میخوام توی فضای مجازی روشنگری کنیم. چرا باید رزمنده ها و شهدای ما بخاطر تبلیغات منحرف رسانه های غربی این طور زیر سوال برن؟
ما نباید ساکت بشینیم. از همه کسانی که تشریف میارن بزرگواری میکنند نظر میذارن؛ خواهشمندم. این پست رو انتشار بدین. تا مردم ما رو که خواب برده، بیدار کنیم. اگه کسی احساس میکنه براش دردسره، به اسم وبلاگ من، باران بهشتی، منتشر کنه. حتی تو وبها یا سایت هایی که ظاهرا اهلش نیستن. هرکی هست ... بسم الله...
آماده باشه.... همسنگران.... جدی بگیریم.
شیعه ها، سنی ها، مسیحیان، و.... بیدار باشید. دشمن فکر مردمو شستشو داده.... 
من امروز میخواستم از سهراب سپهری و شعرهای قشنگش و شخصیتش بنویسم. حتی دیشب پست هنری گذاشتم. اما خوندن تیتر این مطلب و دیدن عکس شهدا، کلا اوضاعمو بهم ریخت.... 
هر کی هست یا علی ... بسم الله.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی