به سوی ظهور

مهدویت و امام زمان (عج)

به سوی ظهور

مهدویت و امام زمان (عج)

دانلود کتاب زندگی مهدوی (اخلاق و اوصاف منتظران)

يكشنبه, ۱۶ خرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۵۳ ق.ظ | بازدید: ۴۱۶۰ | دسته بندی: کتاب

منتظر واقعی کیست؟ مگر منتظر غیر واقعی و غیر حقیقی داریم؟

کتاب زندگی مهدوی (اخلاق و اوصاف منتظران)
نویسنده: جواد محدثی

ناشر کتاب: بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج)

کتاب زندگی مهدوی (اخلاق و اوصاف منتظران)


دریافت کتاب:

لینک1

لینک2

لینک3

لینک4

لینک5


تلاش برای رسیدن به این که زندگی امام زمان پسند چیست و چگونه باید باشیم هم به ما بصیرت می‌دهد، هم انگیزه می‌آفریند. دست یافتن به رضای خدا و اولیای دین، برای ما از مهمترین خواسته‌هاست و از آرزوهای مقدس همه ما این است که در فکر و اخلاق و در سلوک شخصی و معاشرت‌های اجتماعی، در رفت و آمدها آنگونه باشیم که بتوانیم رضای خالق و نظر پیشوایان دین را تأمین کنیم و ادعا کنیم که آنگونه هستیم که از ما خواسته‌اند و انتظار دارند.

کتاب زندگی مهدوی، اخلاق و اوصاف منتظران در سه بخش اخلاق فردی، رفتار اجتماعی واوصاف منتظران تنظیم شده است و در هر بخش به تناسب، از برخی صفات و ویژگی‌ها در یک زندگی مهدوی و منتظرانه برای ظهور موعود، سخن رفته است.

در بخش اول این کتاب با عنوان «اخلاق فردی» 18 صفت مورد بررسی قرار گرفته است. این صفات عبارتند از: ایمان و خدامحوری، زندگی معنوی، بصیرت دینی، یاد خدا و ذکر، یاد مرگ و قیامت، انس با قرآن، انس با مسجد، دعا و عبادت و تهجد، تعهد به آداب و سنن دینی، تقوا و ترک گناه، اخلاص، قناعت، صبر و شکیب، ادب، حفظ زبان، محاسبه نفس، طهارت و همدلی با اهل‌بیت علیه‌السلام.

در بخش رفتار اجتماعی نیز از 17 صفت حسن خلق، محبت و دوستی، صدق و امانت، تعامل و رعایت حقوق دیگران، تقدیر و سپاس، نقدپذیری، خدمت به مردم و نیازمندان، وفای به عهد و قول و قرار، عفاف و حجاب، امر به معروف و نهی از منکر، عمل به تکلیف، درآمد و کسب حلال، وحدت و همبستگی، ولایت مداری و پیروی از علمای دین، تولی و تبری و عصر ظهور الگو برای عصر غیبت، سخن گفته شده است.

بخش اوصاف منتظران نیز 20 صفت اشخاصی با زندگی منتظرانه را تشریح کرده است. انتظار فرج، امید به آینده، شناخت حجت خدا، عهد و پیمان با مولی، اصلاح جامعه و مبارزه با مفاسد، دعا برای ظهور، شهادت طلبی، صبر بر هجران و حفظ ایمان، زمینه سازی، تربیت ولایی فرزندان، بصیرت و بینش، یاد امام زمان(ع)، تقوا زمینه ساز دیدار، احساس حضور در محضر همچون یاران مهدی، عمل به توصیه های حضرت مهدی(ع)، الگو برای خانواده و دیگران، تبلیغ فرهنگ انتظار، جمعه و انتظار و عطر انتظار این صفات هستند.

نظرات  (۴)

خیــــلی خیلی ممنونم
پاسخ:
سپاس از حضورتان در «به سوی ظهور»
مهدی اگر از منتظرانت بودیم چون دیده نرگس نگرانت بودیم
امیرعلی حمیدی نسب ۲۶ مهر ۹۹ ، ۱۶:۰۱

سلام این نسخه ها مجاز هستند؟ 

پاسخ:
با عرض سلام
بله
نسخه pdf این کتاب را مرکز تخصصی مهدویت و بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) منتشر کرده‌اند.

فایل صوتی کتاب موجود هست؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی