به سوی ظهور

مهدویت و امام زمان (عج)

به سوی ظهور

مهدویت و امام زمان (عج)

مسجد سهله چطور به نام امام زمان معروف شده است؟

يكشنبه, ۲۴ بهمن ۱۳۹۵، ۱۱:۱۲ ق.ظ | بازدید: ۲۵۰۸ | دسته بندی: پرسش و پاسخ مهدوی

پرسش و پاسخ(42)

مسجد مقدس سهله در کوفه چطور به نام امام زمان(عج) معروف شد و پیدایش آن بر اساس چه معیاری بوده است؟

پرسش و پاسخ مهدوی

 

دانلود کلیپ (حجم: 7MB)


پاسخ:

این مسجد مقدس، قدمتی به اندازه آغاز زندگی انسان دارد. در روایتی امام صادق(ع) می‌فرماید: «خداوند پیامبری را مبعوث نکرد جز آن که در مسجد سهله نماز گزارده است»

البته این مسجد همیشه به شکل بنا و مسجد نبوده اما همیشه این مکان مورد توجه اولیای الهی و بزرگان بوده است.

ابان بن تغلب یکی از اصحاب امام صادق(ع) می‌فرماید: «امام صادق(ع) اطراف کوفه در سه نقطه نماز خواند و فرمود سومین محل، مکان نزول قائم(عج) بود.» از این روایت معلوم می‌شود که آن نقطه، مسجد سهله بوده است.

بسیاری از پیامبران در این مسجد نماز گزارده‌اند، مثل حضرت ابراهیم(ع)، حضرت ادریس(ع).

و فضیلت‌های بسیار زیادی برای رفتن به این مسجد و عبادت کردن در آن نقل شده است. اعمال خاصی این مسجد دارد که در مفاتیح الجنان ذکر شده است.

انتساب این مسجد به امام زمان(عج) به سبب وجود روایاتی است که بعضی از آنها را خدمتتان عرض می‌کنیم:

در روایتی آمده است که «مسجد سهله منزل و محل اقامت امام زمان(عج) بعد از ظهور است.» در روایت دیگری وارد شده که «مسجد سهله منزل و محل اقامت دائمی امام زمان(عج) است.»، «مسجد سهله محل بیت المال و محل تقسیم غنائم خواهد بود.» ، «مسجد سهله محل اقامت جانشین امام زمان(عج) خواهد بود.»

علاوه بر این مواردی که خدمتتان عرض شد، افرادی در مسجد سهله به محضر امام زمان(عج) رسیده‌اند و توفیق ملاقات آن حضرت را یافته‌اند و عنایت آن حضرت را جلب کرده‌اند مانند علامه بحرالعلوم(رضوان الله تعالی علیه) و بعضی از علما و بزرگان دیگر.

نکته قابل توجه این است که سیره و روش علمای ما این بوده است که برای کسب فیض به این مسجد بروند و در آنجا از فیوضات این مسجد و عنایات حضرت صاحب الزمان(عج) استفاده کنند و گاهی هم توفیق ملاقات حضرت را بعضی از علما پیدا کرده‌اند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی