به سوی ظهور

مهدویت و امام زمان (عج)

به سوی ظهور

مهدویت و امام زمان (عج)

خلاصه ای از زندگی حضرت را بریمان توضیح دهید

سه شنبه, ۱۹ فروردين ۱۳۹۳، ۱۰:۱۷ ق.ظ | بازدید: ۲۲۶۴ | دسته بندی: پرسش و پاسخ مهدوی

پرسش و پاسخ (10):

یک خلاصه و شمه‌ای از زندگی امام مهدی(ع) توضیح دهید؟

 پرسش و پاسخ مهدوی


 دانلود کلیپ 
(حجم: 10MB)


امام زمان(ع) در نیمه شعبان سال 255 هجری قمری در شهر سامرا به دنیا آمد. پدر بزرگوارشان امام حسن عسگری(ع) و مادر بزارگوارشون حضرت نرجس خاتون(س) است.

با توجه به اینکه فرمانروایان ستمگر عباسی به دنبال قتل حضرت بودند، لذا حضرت مخفیانه به دنیا می‌آید به طوری که حتی بعضی از نزدیکان آن حضرت هم از تولد ایشان مطلع نبودند.

زندگی حضرت به سه دوره پر فراز و نشیب تقسیم بندی می‌شود:

1. دوره اختفا: که این دوران از زمان تولد تا زمان شهادت پدر بزرگوار آن حضرت، امام حسن عسگری(ع) را شامل می‌شود که حدوداً 5 سال است. در این دوره بعضی مؤفق می‌شوند امام(ع) را زیارت کنند و بشارت تولد آن حضرت را از امام حسن عسگری(ع) دریافت کنند.

2.دوره دوم، دوران غیبت است که خود دوران غیبت به دو بخش غیبت صغری و کبری تقسیم می‌شود.

دوران غیبت صغری از زمان شهادت امام حسن عسگری(ع) یعنی سال 260 شروع می‌شود و تا سال 329 هجری قمری ادامه پیدا می‌کند. از ویژگی‌های دوران غیبت صغری این است که حضرت، چهار نایب خاص را انتخاب می‌کنند که آن‌ها با حضرت در ارتباط هستند و مشکلات مردم را به حضرت منتقل می‌کنند. نام‌های آن‌ها عبارتند از: «عثمان بن سعید عَمری»، «محمد بن عثمان بن سعید عَمری»، «حسین بن روح نوبختی» و «علی بن محمد سمری» است.

و دوران غیبت کبری دورانی را شامل می‌شود که از سال 329، شروع می‌شود و تا هر زمان که خدا بخواهد ادامه دارد. در این دوران، امام(ع) وظایف شیعیان را معرفی کرده و به آن‌ها امر کرده است که در این دوران اگر مشکلی برای شما در دینتان به وجود آمد به علما و فقهای زمان که خودسازی دارند و دور از هوی نفس هستند و عالم به زمان هستند مراجعه کنید و مشکلات و مسائل دینی خود را از آن‌ها سؤال کنید.

3. دوران ظهور سومین دوران زندگی حضرت است که از زمان ظهور شروع می‌شود و تا شهادت یا رحلت حضرت ادامه دارد. زمان ظهور حضرت، دارای علائم و شرایطی هست که با وقوع آن‌ها حضرت ظاهر می‌شود. از مکه و کنار مسجد الاحرام حرکت خود را شروع می‌کند و در نهایت حکومت جهانی خود را پایه‌گذاری می‌کند.

نظرات  (۱)

با سلام:

جدیدترین مطلب در «اوج پرواز»

خبر فوری مربوط به امروز

«انتقاد شدید استاد اصغر طاهرزاده

از رویکرد دولت روحانی در مورد انصراف از یاران نقدی»

منتظر شما هستیم.

http://ojeparvaz.blog.ir/post/a639

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی