به سوی ظهور

مهدویت و امام زمان (عج)

به سوی ظهور

مهدویت و امام زمان (عج)

دانلود کتاب کرانه کرامت (بازکاوی پیوند امام مهدی علیه السلام با حضرت عباس علیه السلام)

پنجشنبه, ۷ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۱۰:۲۶ ب.ظ | بازدید: ۲۵۷۳ | دسته بندی: کتاب

کتاب کرانه کرامت (بازکاوی پیوند امام مهدی علیه السلام با حضرت عباس علیه السلام)

بازکاوی پیوند امام مهدی با حضرت عباس


کتاب "«کرانه کرامت» بازکاوی پیوند امام مهدی(ع) و حضرت عباس(ع)" به بیان بعضی از ویژگی‌های آن حضرت می‌پردازد، بیان جلوه‌هایی از پیوند یوسف زهرا امام زمان(ع) با قمر بنی‌هاشم حضرت ابوالفضل‌(ع)، و تلاشی است برای نمایاندن (کشف) جلوه‌هایی ناشناخته از وجود مبارک امام زمان(عج) و عموی بزرگوارشان آقا ابوالفضل‌العباس.


بررسی شباهت‌‏های ظاهری و باطنی 
امام مهدی(عج) و حضرت عباس(ع) با توجه به برخی از زیارت‏‌های وارده از سوی امام زمان و علاقه‏‌ی خاص آن حضرت به عموی گرامیشان، قمربنی‏ هاشم محور اصلی این کتاب است. در این کتاب نخست به شباهت‏‌های امام زمان(ع) با حضرت ابوالفضل(ع) در شجاعت و بندگی خداوند اشاره شده است. آن‏گاه مطالبی حاکی از پیوند وثیق امام زمان با عموی خویش بیان می‏‌گردد.

نگارنده ضمن بررسی مقامات و فضایل حضرت عباس(ع)، حضرتش را فدایی ولایت توصیف کرده و از حامیان اصلی امام مهدی(عج) در آخرالزمان ‏شمرده است. اهمیت دادن امام زمان به مجالس روضه‏‌ی عمو و رفتن آن حضرت به زیارت مرقد ابوالفضل(ع) از دیگر مباحثی است که در این کتاب به آنها اشاره شده است.


این کتاب در یک مقدمه و سه فصل (شباهت‌ها، تحلیل‌ها، تشرف‌ها) و بخش خاتمه با دو موضوع رجعت و توسل تنظیم شده است.

نویسنده در فصل اول کتاب خود به شباهت‌های امام زمان (عج) و حضرت ابوالفضل (ع) پرداخته است. وی در این فصل در دو بخش شباهت‌های ظاهری و باطنی این دو بزرگوار را آورده است.

فصل دوم کتاب با عنوان تحلیل‌ها در دو بخش زیارت و رجز به تحلیل و بررسی برخی نکته‌ها در مورد این دو شخصیت پرداخته است. در این فصل تحلیل‌هایی درباره صفات تسلیم، تصدیق، وفا، بصیرت، خیرخواهی، ایثار و ادب ذکر شده است.

حجت الاسلام فوادیان در فصل سوم کتاب خود به بیان برخی تشرفها به محضر امام زمان که به نحوی به حضرت ابالفضل (ع) مربوط می شود، پرداخته است. حضور امام زمان (عج) در حرم حضرت عباس (ع) از جمله این حکایات است.


دریافت فایل PDF:

لینک1

 

کتاب کرانه کرامت


در این کتاب آمده است:

در تاریخ، دو دسته از شخصیت‌ها و افراد هستند که دیده نمی‌شوند: دسته اول افراد پست و زبون که به خاطر کوچکی و حقارتشان یا اصلا دیده نمی‌شوند یا خیلی زود از یاد می‌روند. نمونه آن انسان‌های بسیاری که در زمان خود جاه‌ و مقامی داشته و چنین می‌پنداشتند که بدون آن‌ها کمیت جهان می‌لنگد اما جهان هم‌چنان می‌چرخد و از آن‌ها کوچک‌ترین نام و یادی نیست.


اما دسته دوم، اشخاصی هستند درست مقابل افراد دسته اول، یعنی اشخاصی که بزرگی و عظمت آن‌ها به قدری است که در دیده‌ها نمی‌گنجد و از همین‌‌رو تاریخ، ابعاد وجودی آن‌ها را به طور کامل درنمی‌یابد. در واقع آن‌ها بسیار بزرگ‌تر و عظیم‌تر از ظرفیت درک تاریخ‌اند و از این روست که جهان و مردم آن در شناخت این دسته، هم به آن‌ها و هم به خودشان ظلم می‌کنند.


نمونه بارز این دسته مولی‌الموحدین‌ امیرمومنان ‌علی‌بن‌ابی‌طالب(‌ع) است که اگر مردم آن‌حضرت را شناخته بودند، به‌کمتر از او راضی نمی‌شدند و بیست سال در خانه‌نشینی او به خود ظلم نمی‌کردند و اگر بعد از شهادتش هم آیندگان شناخته بودندش دچار بلایا و سختی‌ها و محرومیت‌ها نمی‌شدند، و اگر می‌شناختیمش، به غیبت فرزندش تنبیه نمی‌شدیم، و اما دیگر نمونه‌های آن فرزندانشان از کریم اهل‌بیت(ع) تا یوسف زهرا(ع) هستند که با وجود و در حضور آن‌ها و در اوج مظلومیت این رهبران راستین، بوزینگان بنی‌امیه و بنی‌عباس از منبر رسول خدا بالا رفتند و...


نمونه دیگر، فرزند رشیدش باب‌الحوائج ابوالفضل‌العباس است. به راستی با آن‌که همه از شناخت و ارادت به آقا عباس دم می‌زنیم، از فرات جود و کرم و صفا و معرفت و مروت آقا ابوالفضل چند جرعه‌ نوشیده‌ایم؟ ابعاد و زوایای زندگانی حضرت عباس چقدر می‌شناسیم؟

بی‌شک با شناخت ابعاد و ویژگی‌های زندگی باب‌الحوائج بهره ما نیز از دریای کرم آن بزرگوار بیش‌تر می‌شود. به‌قول نویسنده کتاب کرانه کرامت: قمربنی‌هاشم(ع) نام و نشانی است که همه آن را بارها به زبان آورده‌اند و کسی نیست که حضرت عباس را شخصیتی نا‌آشنا در تاریخ پندارد، اما حقیقت، مطلبی دیگر است.متأسفانه تمام زوایای زندگی ایشان خوب شکافته نشده و تالیفات زیادی در این‌باره نداریم و اگر بارگاه ملکوتی ایشان نیز مجزا نبود، مطالب کمتری نیز نصیب‌مان می‌شد.


"کتاب کرانه کرامت بازکاوی پیوند امام مهدی(ع) و حضرت عباس(ع)" نوشته حجت الاسلام محمدرضا فوادیان در 123 صفحه و از سوی انتشارات مهر محبوب روانه بازار نشر شده است.

نظرات  (۱)

بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

سلام 

خسته نباشید 

کتاب کرانه کرامت اقای فوادیان امکان دانلود فایل پی دی اف رو نداره

لطفا پیگیری بفرمایید

ممنون میشم اطلاع بدید در صورت اصلاح شدن فایل.

***********

پاسخ:
با سلام
لینک دریافت کتاب اصلاح شد.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی