به سوی ظهور

مهدویت و امام زمان (عج)

به سوی ظهور

مهدویت و امام زمان (عج)

سرنوشت کلیدداران و خادمان خائن خانه خدا پس از ظهور حضرت مهدی(عج)

دوشنبه, ۱۶ مرداد ۱۳۹۶، ۰۱:۳۴ ب.ظ | بازدید: ۲۲۱۶ | دسته بندی: مهدویت

سرنوشت کلید داران و متولیان و پرده داران  خائن کعبه پس از ظهور امام زمان(عج)

کلیدداران و خادمان خائن خانه خدا


هروی می‌گوید: از امام رضا (ع) پرسیدم: حضرت قائم پیش از هر کاری به چه چیز خواهد پرداخت؟

حضرت فرمود: "در آغاز به سراغ «بنی شیبه» (کلیدداران و خادمان خائن خانه خدا) می‌رود و دست‌های آنان را قطع می‌کند؛ چون آنان دزدان خانهٔ خدایند." (1)


امام صادق (ع) می‌فرماید: "هنگامی که قائم ما قیام کند، «بنی شیبه» را دستگیر کرده، دست‌هایشان را قطع می‌کند و آنان را در میان مردم می‌گرداند و اعلام می‌کند که اینان دزدان خانهٔ خدا هستند. " (2)


نیز می‌فرماید: "نخستین رویارویی، برخورد حضرت با «بنی شیبه» است. دست‌های آنان را قطع می‌کند و بر کعبه می‌آویزد و از سوی حضرت اعلام می‌شود که اینان دزدان خانهٔ خدایند. " (3)


مرحوم مامقانی می‌گوید: «بنی شیبه» از دزدان خانه خدایند و ان شاء الله دست‌هایشان به این جرم، قطع می‌شود و بر دیوار کعبه آویزان می‌گردد.


بنی شیبه، خدمتگزاران کعبه و کلیدداران آنند که نسل به نسل این مقام را قبضه کرده و بجای خدمت و تلاش صادقانه، اموال، امکانات و ذخائری را که مردم به بیت الله هدیه کرده‌اند می‌برند و به ناروا می‌خورند و هرگونه که هوای دلشان خواست در آن تصرف می‌کنند.

به همین جهت است که امام مهدی علیه السلام آنان را دزدان کعبه می‌نامد... و تنها به بریدن دست آنان بسنده نمی‌کند، بلکه دستور می‌دهد آنان را در میان مردم بگردانند تا برای دیگر غارتگران، خودکامگان و همه کسانی که در ثروتها و امکانات خود و دیگران به ناروا تصرف می‌کنند، عبرت‌انگیز و عبرت‌آموز باشند و بدانند که کیفر تجاوز به حقوق و حدود مردم، قطع دست تجاوزکار با شمشیر عدالت در دنیا و عذاب خفت‌بار و سهمگین نیز، در آخرت است.


پی‌نوشت‌ها:

1) عن الهروی، قلت لأبی الحسن الرضا علیه السلام: بأیّ شیء یبدأ القائم منکم إذا قام؟ قال: «یبدأ ببنی شیبة فیقطع أیدیهم؛ لأنّهم سرّاق بیت الله عزّ و جلّ».

عیون اخبار الرضا، ج۱، ص۲۷۳ ؛ علل الشرائع، ج۱، ص۲۱۹ ؛ بحار الأنوار، ج۵۲، ص۳۱۳.

2) عن أبی عبدالله علیه السلام: أمّا إنّ قائمنا لو قد قام لقد أخذ بنی شیبة و قطع أیدیهم، و طاف بهم، و قال: هولاء سرّاق الکعبة.

علل الشرائع، ج۲، ص۹۶؛ یحارالأنوار، ج۵۲، ص۳۱۷.

3) عن الصادق علیه السلام: «... فأوّل ما یبدأ ببنی شیبة، فیقطع أیدیهم و یعلّقها فی الکعبة و ینادی منادیه: هولاء سرّاق الکعبة».

نعمانی، غیبة، ص۱۶۵؛ بحارالأنوار، ج۵۲، ص۳۵۱، ۳۶۱.


منابع:

-کتاب نشانه‌هایی از دولت موعود، نجم الدین طبسی

-کتاب امام مهدی(ع) از ولادت تا ظهور، سید محمدکاظم قزوینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی